Pregled bibliografske jedinice broj: 1067938
Istraživanje suvremene umjetnosti kao nastavni projekt
Istraživanje suvremene umjetnosti kao nastavni projekt // Zbornik radova. 1. međunarodna umjetničko- znanstvena konferencija, Zagreb, Hrvatska, 7-9. ožujak 2019. / Book of Papers. 1. International Artistic and Scientific Conference, Zagreb, Croatia, March 7-9, 2019 / Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 49-64 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1067938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje suvremene umjetnosti kao nastavni
projekt
(Exploring Contemporary Art as a Class Project)
Autori
Đira, Marina ; Vrkić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova. 1. međunarodna umjetničko- znanstvena konferencija, Zagreb, Hrvatska, 7-9. ožujak 2019. / Book of Papers. 1. International Artistic and Scientific Conference, Zagreb, Croatia, March 7-9, 2019
/ Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić, Marijana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 49-64
Skup
1. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija (ACE 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.03.2019. - 09.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
aproprijacija, Edo Murtić, Vjenceslav Richter, trodimenzionalno oblikovanje, novi mediji
(appropriation, Edo Murtić, Vjenceslav Richter, three-dimensional design, new media)
Sažetak
Ovim se radom predstavlja nastavni projekt realiziran sa studentima četvrte godine učiteljskog studija Sveučilišta u Zadru kojim se nastojalo posredstvom aproprijacije kao čestog postupka u suvremenoj umjetnosti kod njih razviti što aktivniji odnos prema području vizualnog i likovnosti, onda ih i zainteresirati za iskorištavanje različitih mogućnosti osmišljavanja nastave Likovne kulture prema smjernicama novog predmetnog kurikuluma tog predmeta. Polazište projekta nalazilo se u konkretnom likovnoumjetničkom djelu, ulju na platnu Ede Murtića pod nazivom Napad iz 1978. godine, smještenom u Galeriji umjetnina u Zadru. Prvotna zamisao kolegice Vrkić o prevođenju tog apstraktnog slikarskog djela u opipljiv medij skulpture uz pomoć raznovrsnih linijski istanjenih masa razrađena je u nešto duži i sadržajno složeniji projekt kojim se od formalne analize Murtićeve slike i izvedbe skulpture, onda i razmatranja stvaralaštva Vjenceslava Richtera kao predstavnika drugačijeg pristupa apstraktnoj umjetnosti u nas, krenulo u obuhvatnije istraživanje apstrakcije u okviru umjetnosti 20. i 21. stoljeća kao i suvremene umjetnosti općenito. Ovako koncipiranim istraživanjem još se jednom potvrdila potreba za primjenom projektne nastave kao efikasnog načina učenja i poučavanja prikladnog tematskom načinu planiranja nastave prema novom predmetnom kurikulumu, ali i pristupa kojim se u opisanom slučaju povećala mogućnost razvijanja trajnijeg interesa studenata za likovnu i vizualnu umjetnost. Uočene su i određene poteškoće vezane uz dinamiku takve nastave i vrednovanje studentskog rada kao i opasnost od površnog strukturiranja projektne nastave, osobito kada je riječ o korelaciji sa sadržajima iz drugih područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti