Pregled bibliografske jedinice broj: 1067936
Samoprocjena pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika
Samoprocjena pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 121-131 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1067936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika
(Self-Assessment of the Pedagogical Professionalism of Teachers)
Autori
Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020, 121-131
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije, učitelji i nastavnici, osnovna škola, inicijalno obrazovanje, cjeloživotno učenje
(competences, teachers, primary school, initial education, lifelong learning)
Sažetak
Pedagoška profesionalnost učitelja i nastavnika ogleda se u sposobnosti izgradnje kurikuluma škole, nastave i školskih podsustava, organizaciji i vođenju odgojno-obrazovnoga procesa, utvrđivanju učenikova postignuća u školi, oblikovanju školskoga i razrednoga ozračja te u uspostavi kontinuiranoga partnerstva s roditeljima. Cjeloživotnim učenjem omogućava se kontinuirana podrška profesionalnom rastu i razvoju učitelja i nastavnika od kojih se očekuje spremnost da odgovore na nove izazove suvremenoga društva i osiguraju najbolju podršku za razvoj i učenje u školskom kontekstu. Cilj je istraživanja na temelju teorijskih postavki i empirijskoga istraživanja utvrditi pedagošku profesionalnost učitelja i nastavnika, te doprinos razvoju pedagoških kompetencija u slavonskim osnovnim školama. Na temelju samoprocjena 696 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave u trideset osnovnih škola iz pet slavonskih županija utvrđuju se demografske značajke i razina pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika. Rezultati kvantitativnoga istraživanja pokazuju da se učitelji i nastavnici samoprocjenjuju izrazito pedagoški kompetentnima, a većina sudionika navodi da pedagoškim kompetencijama doprinosi kvalitetno inicijalno i cjeloživotno obrazovanje. Najviša razina pedagoške profesionalnosti utvrđena je kod učitelja razredne nastave te kod učitelja i nastavnika koji imaju između pet i dvadeset i pet godina radnoga staža. Nije utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na spol ni stručno i/ili znanstveno usavršavanje učitelja i nastavnika. Obogaćivanjem postojećih programa i/ili implementacijom novih pedagoških kolegija, posebice u nastavničke studijske programe te kontinuiranim pedagoškim obrazovanjem tijekom rada omogućilo bi se jačanje pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika neophodne za djelovanje u suvremenoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(autor)