Pregled bibliografske jedinice broj: 1067931
Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora
Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora // Unapređenje kvalitete života djece i mladih: tematski zbornik=Improving the quality of life of children and youth: conference proceedings / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 407-412 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1067931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih
i matematičkih vještina te razumijevanja
prostorno-vremenskih odnosa kod djece s
oštećenjem sluha i /ili govora
(Verbotonal approach to increasing pre-
mathematical and mathematical skills and
understanding spatial-time relationships in
children with disability and/or speech
impairments)
Autori
Bakota, Koraljka ; Pavičić Dokoza, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih: tematski zbornik=Improving the quality of life of children and youth: conference proceedings
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020, 407-412
Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
verbotonalna metoda ; poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina ; fonetski ritmovi
(verbotonal method ; stimulation of pre-mathematical and mathematical skills ; phonetic rhythms)
Sažetak
Verbotonalni sustav već šezdeset godina razvija metode i rehabilitacijske postupke koji se odnose na razumijevanje matematičkih operacija i prostorno-vremenskih odnosa kod djece oštećena sluha i/ili govora. U predškolskoj verbotonalnoj rehabilitaciji slušanja i govora provode se aktivnosti za poticanje predmatematičkih sposobnosti koje podrazumijevaju razvrstavanje podataka i predmeta, uspoređivanje i ujednačavanje predmeta i skupova, nizanje predmeta i održavanje zadanog redoslijeda, slijeđenje niza uputa od više koraka, orijentiranje i organizaciju u prostoru, vizualizaciju, vizualno grupiranje predmeta, prepoznavanje obrazaca, procjenjivanje te deduktivno i induktivno mišljenje. Terapijski program je strukturiran da se većina aktivnosti provodi koristeći elemente fonetskih ritmova. U predškolskoj dobi se grupna i individualna rehabilitacija isprepliću sa stimulacijama pokretom i glazbenim stimulacijama iako se posebno fonetski ritmovi koriste i zasebno u usvajanje prostorno – vremenskih i količinskih odnosa. U školskoj dobi nastavlja se isti verbotonalni model koji u skladu s kurikulom razvija razumijevanje ili imenovanje matematičkih pojmova, operacija ili koncepata, te rehabilitacijskim postupcima radi na pretvaranju pismeno zadanih problema u matematičke simbole, „perceptualne“ vještine, vještine „pažnje“ i „matematičke“ vještine (npr. praćenje slijeda matematičkih koraka, brojenje objekata i učenje tablice množenja). U svim postupcima naglasak je uvijek na multisenzoričnom pristupu. Kako to izgleda u praksi prikazat ćemo u filmu koji će prikazati verbotonalnu kompleksnu rehabilitaciju u Dječjem vrtiću i Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG s posebnim naglaskom na poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece oštećena sluha i/ili govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG