Pregled bibliografske jedinice broj: 1067807
Zašto volim svirati? Individualni tečaj sviranja kao izvanškolska aktivnost
Zašto volim svirati? Individualni tečaj sviranja kao izvanškolska aktivnost // DIDAKTIČKI IZAZOVI III: DIDAKTIČKA RETROSPEKTIVA I PERSPEKTIVA KAMO I KAKO DALJE DIDACTIC CHALLENGES III: DIDACTIC RETROSPECTIVE AND PERSPECTIVE WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 350-365 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1067807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto volim svirati? Individualni tečaj sviranja
kao izvanškolska aktivnost
(Do I Like Playing Instruments? Individual Course
on Instrument Playing as an After-School Activity)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
DIDAKTIČKI IZAZOVI III: DIDAKTIČKA RETROSPEKTIVA I PERSPEKTIVA KAMO I KAKO DALJE DIDACTIC CHALLENGES III: DIDACTIC RETROSPECTIVE AND PERSPECTIVE WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020, 350-365
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
individualni tečaj, izvanškolska aktivnost, sviranje, stavovi učenika
(after-school activity, playing instruments, individual course, student attitudes)
Sažetak
Osim u glazbenoj školi, djeca mogu naučiti svirati instrument i u raznim centrima, radionicama, udrugama i sl. koji nude individualne tečajeve sviranja različitih instrumenata. Na tečajeve se u pravilu primaju svi prijavljeni polaznici bez provođenja prijamnoga ispita kojim se provjeravaju glazbene sposobnosti. Tečajevi su prilagođeni učeniku, njegovim sposobnostima i interesima, manjoj ili većoj brzini svladavanja nastavnih sadržaja te glazbenih znanja i vještina. Suvremene znanstvene spoznaje ukazuju na to da glazbene aktivnosti, posebice sviranje, donose brojne prednosti: pospješuju učenje, fizičko i psihičko zdravlje, koordinaciju i motoriku, socijalne vještine i samopouzdanje. Također, sviranje instrumenta doprinosi boljoj organizaciji vremena, koncentraciji te uspješnom prevladavanju napetosti i stresa. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje, tj. anketiranjem su obuhvaćeni polaznici Centra za glazbenu poduku Akord u Osijeku. Ovim se istraživanjem željelo saznati u odnosu na ispitivane varijable (spol, dob, duljina sviranja, obiteljska glazbena tradicija) zbog čega se sudionici upisuju na tečaj sviranja, kako se osjećaju dok sviraju i zašto, koju vrstu glazbe najradije sviraju, smatraju li da sviranje utječe na njihovu sposobnost učenja, koncentraciju, organizaciju vremena, emocije, socijalne vještine i samopouzdanje. Rezultati istraživanja pokazali su kako su sudionici mišljenja da sviranje pozitivno utječe na njihove kognitivne sposobnosti i socijalne vještine, a naročito na emocije. Također, različite sociodemografske varijable značajno statistički utječu na odabir instrumenta, glazbene preferencije sudionika, kao i na njihove stavove o utjecaju sviranja na vlastite kognitivne sposobnosti i socio- emocionalne vještine. Zaključno, individualno sviranje instrumenta doprinosi razvoju glazbenih sposobnosti i stjecanju glazbenoga ukusa pojedinca, uspješnijem osmišljavanju organizacije slobodnoga vremena te je kao takvo protuteža negativnom utjecaju masovnih medija na kulturu društva u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Znanstveni rad objavljen u zborniku radova sa
skupova prve skupine (a1) razvrstan u četvrti
kvartil kojem je organizator ili suorganizator
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti.
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku