Pregled bibliografske jedinice broj: 1067797
Oblikovanje školskog namještaja u cilju prevencije oštećenja zdravlja učenika
Oblikovanje školskog namještaja u cilju prevencije oštećenja zdravlja učenika // Znanstveni simpozij Savjeta i Koordinacije četiri Akademije: Moderne tehnologija: etika korištenja i pravne regulacije / Lipozenčić, Jasna ; Andročec, Vladimir ; Derenčinović, Davor ; Anić, Igor (ur.).
Zagreb: Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, 2017. str. 22-24 (predavanje, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1067797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje školskog namještaja u cilju
prevencije oštećenja zdravlja učenika
(Design of school furniture in order to
prerequisite pupils' health)
Autori
Domljan, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveni simpozij Savjeta i Koordinacije četiri Akademije: Moderne tehnologija: etika korištenja i pravne regulacije
/ Lipozenčić, Jasna ; Andročec, Vladimir ; Derenčinović, Davor ; Anić, Igor - Zagreb : Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, 2017, 22-24
ISBN
978-953-6868-41-4
Skup
Znanstveni simpozij Savjeta i Koordinacije četiri Akademije: Moderne tehnologija: etika korištenja i pravne regulacije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školski namještaj, oblikovanje, zdravlje, kvaliteta, ekologija, funkcionalnost, norme, učenici, odgojno-obrazovne zgrade
(school furniture, design, health, quality, ecology, functionality, norms, pupils, educational facilities)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj je usvojena politika intenzivnog razvoja institucionalne i društveno organizirane brige, odgoja i obrazovanja djece i mladih, kao i cjeloživotnog obrazovanja odraslih [1]. Jedan od poslijednjih dokumenata koji potvrđuje prethodno je Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije [2], koja svojim mjerama predviđa osiguranje optimalnih uvjeta rada odgojno- obrazovnih ustanova te ističe da su “važni preduvjeti za kvalitetan odgoj i obrazovanje dostupnost, mreža i opremljenost odgojno- obrazovnih ustanova”. Do sada, ma koliko god da se radilo na problematici pedagoških standarda [3, 4, 5], kurikuluma, zakona [6] i strategija o odgoju i obrazovanju, malo se, točnije, gotovo ništa se nije učinilo u pogledu oblikovanja i podizanja kvalitete namještaja i opreme te osuvremenjivanju procesa opremanja odgojno- obrazovnih objekata koji bi pratili navedene strukturne i pedagoške promjene odgoja i obrazovanja [7]. Zbog odredbi Zakona o javnoj nabavi i prihvaćanja cijenom najpovoljnijeg dobavljača kao najpogodnijeg, ekonomija je daleko ispred ergonomije, funkcionalnosti i kvalitete namještaja koji potiču zdrav rast i razvoj učenika. Posljedice se očituju u nekvalitetnom i nefunkcionalnom namještaju i opremi, naročito u pogledu primjene funkcionalnih (normom preporučenih) dimenzija namještaja, primjene zdravih i pogodnih materijala, sigurne i stabilne konstrukcije, poticajnog i kreativnog obličja, kao i brojnih drugih. Iskazano je nezadovoljstvo korisnika (učenika i nastavnika) nepoticajnim okruženjem, čestim ozljedama djece i mladih i brojnim drugim negativnim simptomima. Znanstvena istraživanja kao i iskustva iz prakse u Republici Hrvatskoj pokazuju da postoje značajne nedosljednosti pri opremanju odgojno- obrazovnih zgrada, da proizvodi često nisu dizajnirani u skladu sa suvremenim pedagoškim metodama i potrebama korisnika te da nisu izrađeni od kvalitetnih materijala. Primjena drva kao ekološke i zdrave sirovine sve je manja. Sve elemente koje danas stvaraju odgojno- obrazovne zgrade kao institucije, počevši od uvođenja novih načina usvajanja i provođenja znanja, te predmetnog i međupredmetnog povezivanja sadržaja na horizontalnoj i vertikalnoj razini, nužno mora pratiti i dizajn predmetnog okruženja. Dizajn namještaja i opreme ne smije ometati ili otežavati provođenje odgojno-obrazovnog plana i programa, već naprotiv, mora omogućiti jednostavniju i lakšu provedbu, poticati stvaralaštvo i kreativnost, omogućiti poticajnu atmosferu za rad, igru i učenje, mora funkcionalno, zdravstveno, ekološki, estetski, konstrukcijski i na sve druge dizajnerske načine pratiti i odgovarati na potrebe djece i mladih kao i društva u cjelini. Novi sadržaji, nove tehnologije i načini rada u svim segmentima odgojno-obrazovnih sustava nužno traže promjene. Kao društveno odgovorna bića moramo poticati, usvajati i primjenjivati nove sadržaje za dobrobit (naj)mlađih i društva u cjelini. Glavni cilj je zdrav psihofizički, kognitivni, socijalni i dr. razvoj djece, što je preduvjet očuvanja zdravlja svakog pojedinca, odnosno, stvaranja zdravog društva u konačnici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Drvna tehnologija, Dizajn