Pregled bibliografske jedinice broj: 1067681
Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD)
Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD), 2018. (ekspertiza).
CROSBI ID: 1067681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje /
hiperaktivnim poremećajem (ADHD)
(Parenting children with Attention
Deficite/Hiperactive Disorders (ADHD))
Autori
Žic Ralić, Anamarija
Izvornik
Colomeischi A.A. (coord.): Building Bridges Promoting Wellbeing for Family, Priručnik za roditelje, PSI WELL project, str. 209-231
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ekspertiza
Godina
2018
Ključne riječi
roditelji, djeca, ADHD
(parents, children, ADHD)
Sažetak
Obilježja ADHD-a (nepažnja, impulzivnost i hiperaktivnost) odražavaju se na poteškoće djeteta u ostvarivanju socijalne uključenosti, obrazovnog uspjeha i odnosa s drugima. Ove poteškoće donose djeci s ADHD-om i njihovim roditeljima mnoge izazove u svakodnevnom obiteljskom životu, prilikom učenja i u socijalnim situacijama u školi i među vršnjacima. Izazovi u obitelji počnu kada dijete, zbog svojih poteškoća, počne zanemarivati obaveze i školske zadatke, ignorirati obiteljske aktivnosti, ponašati se neprimjereno i neosjetljivo na socijalna očekivanja u pojedinoj situaciji. Roditeljstvo djeci s ADHD-om veliki je izazov, pogotovo kada su roditelji suočeni s djetetovim neposluhom i suprotstavljanju. Jedna od ključnih preporuka roditeljima je da u kriznim situacijama ostanu mirni i pozitivni prema djetetu. Škola je također vrlo zahtjevan za dijete kojemu je problem sjediti mirno, biti koncentrirano, slijediti upute, obraćati pažnju i slušati u tišini. Roditelji mogu pomoći svom djetetu da se nosi s ovim izazovima na način da ga opreme strategijama učenja, a učitelje upoznaju s načinom na koje njihovo dijete najbolje uči. Poteškoće u slijeđenju pravila, nepažnja, impulzivnost i slaba emocionalna regulacija doprinose djetetovim poteškoćama u odnosu s vršnjacima. Vršnjaci često uočavaju njihove nedostatne socijalne vještine i agresivnost, što ih čini nepopularnim među vršnjacima. Djeca s ADHD-om često imaju poteškoće u ostvarivanju i održavanju bliskog prijateljstva, što je važan zaštitni faktor koji čuva djecu od iskustva odbačenosti i vršnjačkog nasilja. Roditelji mogu pomoći svojoj djeci da poboljšaju odnose s vršnjacima. U ovom poglavlju roditelji mogu pronaći mnogo korisnih strategija za suočavanje s izazovima roditeljstva djeci s ADHD-om.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
2016-1-RO01-KA204-024504KA2
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Anamarija Žic-Ralić
(autor)