Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1067681

Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD)


Žic Ralić, Anamarija
Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD), 2018. (ekspertiza).


CROSBI ID: 1067681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD)
(Parenting children with Attention Deficite/Hiperactive Disorders (ADHD))

Autori
Žic Ralić, Anamarija

Izvornik
Colomeischi A.A. (coord.): Building Bridges Promoting Wellbeing for Family, Priručnik za roditelje, PSI WELL project, str. 209-231

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ekspertiza

Godina
2018

Ključne riječi
roditelji, djeca, ADHD
(parents, children, ADHD)

Sažetak
Obilježja ADHD-a (nepažnja, impulzivnost i hiperaktivnost) odražavaju se na poteškoće djeteta u ostvarivanju socijalne uključenosti, obrazovnog uspjeha i odnosa s drugima. Ove poteškoće donose djeci s ADHD-om i njihovim roditeljima mnoge izazove u svakodnevnom obiteljskom životu, prilikom učenja i u socijalnim situacijama u školi i među vršnjacima. Izazovi u obitelji počnu kada dijete, zbog svojih poteškoća, počne zanemarivati obaveze i školske zadatke, ignorirati obiteljske aktivnosti, ponašati se neprimjereno i neosjetljivo na socijalna očekivanja u pojedinoj situaciji. Roditeljstvo djeci s ADHD-om veliki je izazov, pogotovo kada su roditelji suočeni s djetetovim neposluhom i suprotstavljanju. Jedna od ključnih preporuka roditeljima je da u kriznim situacijama ostanu mirni i pozitivni prema djetetu. Škola je također vrlo zahtjevan za dijete kojemu je problem sjediti mirno, biti koncentrirano, slijediti upute, obraćati pažnju i slušati u tišini. Roditelji mogu pomoći svom djetetu da se nosi s ovim izazovima na način da ga opreme strategijama učenja, a učitelje upoznaju s načinom na koje njihovo dijete najbolje uči. Poteškoće u slijeđenju pravila, nepažnja, impulzivnost i slaba emocionalna regulacija doprinose djetetovim poteškoćama u odnosu s vršnjacima. Vršnjaci često uočavaju njihove nedostatne socijalne vještine i agresivnost, što ih čini nepopularnim među vršnjacima. Djeca s ADHD-om često imaju poteškoće u ostvarivanju i održavanju bliskog prijateljstva, što je važan zaštitni faktor koji čuva djecu od iskustva odbačenosti i vršnjačkog nasilja. Roditelji mogu pomoći svojoj djeci da poboljšaju odnose s vršnjacima. U ovom poglavlju roditelji mogu pronaći mnogo korisnih strategija za suočavanje s izazovima roditeljstva djeci s ADHD-om.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anamarija Žic-Ralić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

psiwell.eu

Citiraj ovu publikaciju:

Žic Ralić, Anamarija
Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD), 2018. (ekspertiza).
Žic Ralić, A. (2018) Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD). Colomeischi A.A. (coord.): Building Bridges Promoting Wellbeing for Family, Priručnik za roditelje, PSI WELL project, str. 209-231. Ekspertiza.
@unknown{unknown, author = {\v{Z}ic Rali\'{c}, Anamarija}, year = {2018}, keywords = {roditelji, djeca, ADHD}, title = {Roditeljstvo djetetu s poreme\'{c}ajem pa\v{z}nje / hiperaktivnim poreme\'{c}ajem (ADHD)}, keyword = {roditelji, djeca, ADHD} }
@unknown{unknown, author = {\v{Z}ic Rali\'{c}, Anamarija}, year = {2018}, keywords = {parents, children, ADHD}, title = {Parenting children with Attention Deficite/Hiperactive Disorders (ADHD)}, keyword = {parents, children, ADHD} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font