Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1067680

Disleksija u Hrvatskoj: Utječe li mišljenje javnosti na kvalitetu života?


Lenček, Mirjana; Ivšac Pavliša, Jasmina; Kolundžić, Zdravko
Disleksija u Hrvatskoj: Utječe li mišljenje javnosti na kvalitetu života? // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 497-510 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1067680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Disleksija u Hrvatskoj: Utječe li mišljenje javnosti na kvalitetu života?
(Dyslexia in Croatia: Does public opinion determine the quality of life?)

Autori
Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Kolundžić, Zdravko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020, 497-510

Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
disleksija, pismenost, mišljenje javnosti, kvaliteta života
(dyslexia, literacy, public awareness, quality of life)

Sažetak
Značajan broj istraživanja o stavovima o disleksiji naglašava važnost pozitivnih stavova nastavnika koji jednako tako pozitivno utječu na akademske rezultate osoba s disleksijom (Carlisle i Andrews, 1993 ; Kuvač i Vancaš, 2003 ; Soriano-Ferrer i sur., 2015). Međutim, postoji mali broj znanstvenih radova koja ispituju znanja i percepciju šire javnosti o disleksiji (Furnham, 2013 ; Duranović i sur., 2018). Ovakva ishodišta postavljaju niz pitanja - brinemo li se za osobe s disleksijom i općenito za pismenost? Može li percepcija disleksije utjecati na kvalitetu života pojedinaca s disleksijom? Cilj ovog rada je prikazati presjek podataka (svojevrsnu meta-analizu) kojim se uspoređuju rezultati iz pet istraživanja provedenih u Hrvatskoj: onih o stavovima studenata pedagoške akademije, odgojitelja, učitelja osnovnih škola, liječnika, „laika“ i profesora hrvatskog jezika. Svrha je steći uvid u razinu osviještenosti javnosti o disleksiji i dobiti uvid koliko je javnost informirana o disleksiji ili su znanja o ovom fenomenu manjkava. Rezultati pokazuju nedovoljno znanje o disleksiji kao i činjenicu da još uvijek postoje pojedinci koji nikad nisu čuli za disleksiju (13% tzv. laika). Razina znanja nastavnika ne razlikuje se od znanja drugih profesija. Briga o osobama s disleksijom započinje razumijevanjem da su znanja o preduvjetima za čitanje i pisanje, kao i o pismenosti izuzetno važni društveni, politički i ekonomski čimbenici u društvu. Problemi u ovim vještinama mogu biti ključni za funkcioniranje osobe u društvu, no sama zajednica značajno može umanjiti njihov utjecaj na samog pojedinca stvarajući prilike za učenje i rad koji se ne temelje samo na čitanju i pisanju kao i kroz korištenje tehnologije kao oblika pomoći i podrške. Povijesni pregled razumijevanja fenomena disleksije i specifičnih teškoća učenja dokazuje da su brojna prava i podrška osigurani i kroz osvještavanje javnosti, posebno roditelja djece s teškoćama, o nužnosti promjena. One su zatim posljedično odredile i promjenu kvalitete života samih osoba s disleksijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Rijeci


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana; Ivšac Pavliša, Jasmina; Kolundžić, Zdravko
Disleksija u Hrvatskoj: Utječe li mišljenje javnosti na kvalitetu života? // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 497-510 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lenček, M., Ivšac Pavliša, J. & Kolundžić, Z. (2020) Disleksija u Hrvatskoj: Utječe li mišljenje javnosti na kvalitetu života?. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Iv\v{s}ac Pavli\v{s}a, Jasmina and Kolund\v{z}i\'{c}, Zdravko}, year = {2020}, pages = {497-510}, keywords = {disleksija, pismenost, mi\v{s}ljenje javnosti, kvaliteta \v{z}ivota}, title = {Disleksija u Hrvatskoj: Utje\v{c}e li mi\v{s}ljenje javnosti na kvalitetu \v{z}ivota?}, keyword = {disleksija, pismenost, mi\v{s}ljenje javnosti, kvaliteta \v{z}ivota}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Iv\v{s}ac Pavli\v{s}a, Jasmina and Kolund\v{z}i\'{c}, Zdravko}, year = {2020}, pages = {497-510}, keywords = {dyslexia, literacy, public awareness, quality of life}, title = {Dyslexia in Croatia: Does public opinion determine the quality of life?}, keyword = {dyslexia, literacy, public awareness, quality of life}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font