Pregled bibliografske jedinice broj: 1067674
Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja
Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja // DIDAKTIČKI IZAZOVI III: DIDAKTIČKA RETROSPEKTIVA I PERSPEKTIVA KAMO I KAKO DALJE? DIDACTIC CHALLENGES III: DIDACTIC RETROSPECTIVE AND PERSPECTIVE WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE? / Peko, Anđelka, Ivanuš Grmek, Milena, Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska i Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima Za, 2020. str. 196-207 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1067674 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja
(The Role of Non-Formal and Informal Learning in the Professional Development of Teachers)
Autori
Skupnjak, Draženka, Tot, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
DIDAKTIČKI IZAZOVI III: DIDAKTIČKA RETROSPEKTIVA I PERSPEKTIVA KAMO I KAKO DALJE? DIDACTIC CHALLENGES III: DIDACTIC RETROSPECTIVE AND PERSPECTIVE WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?
/ Peko, Anđelka, Ivanuš Grmek, Milena, Delcheva Dizdarevikj, Jasmina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska i Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima Za, 2020, 196-207
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informalno učenje, neformalno učenje, profesionalni razvoj, trajno stručno usavršavanje, učitelji
(informal learning, non-formal learning, professional development, inservice education of teachers, teachers)
Sažetak
Većina istraživača suglasna je da je trajno stručno usavršavanje u značajnoj pozitivnoj korelaciji s učiteljskim profesionalnim razvojem, no postmoderno doba pred učitelje postavlja dvostruki izazov. Istovremeno se od učitelja očekuje razvoj potencijala za inovacije, fleksibilnost i predanost promjeni, a s druge im se strane nastoji oduzeti profesionalna autonomija tako da ih se financijski osiromašuje, propisuju centralizirani kurikuli te uvode vanjska testiranja i vrjednovanja. Cilj je rada ukazati na aktualne poteškoće u osiguravanju učiteljeva aktivnoga profesionalnoga učenja s naglaskom na ulogu neformalnoga i informalnoga učenja u njegovu profesionalnom razvoju. Prikazan je pregled važnijih istraživanja u području profesionalnoga razvoja učitelja kroz ulogu, ali i moguće inhibitore učenja. Uz kritički osvrt o stajalištima različitih autora o pitanjima neformalnoga i informalnoga učenja iznesene su preporuke i smjernice za približavanje kulturno-induktivnom pristupu profesionalnom učenju. Za razliku od tradicionalnijega tehničko-racionalnoga pristupa, fokus se usmjerava na povećanje učiteljskoga utjecaja i angažmana u okviru vlastitoga profesionalnoga učenja. Aktivno sudjelovanje učitelja u vlastitom profesionalnom učenju doprinosi njegovom osobnom i profesionalnom rastu i razvoju te istovremeno pruža mogućnost generiranja znanja i ideja koje pridonose kvalitetnijoj nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb