Pregled bibliografske jedinice broj: 1067623
UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE
UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE // ZBORNIK RADOVA (JOURNAL OF ECONOMY AND BUSINESS) POSEBNO IZDANJE / Gadžić, Mila ; Živko, Igor (ur.).
Mostar: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 2019. str. 167-191 doi:10.46458/27121097.2019.PI.175 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1067623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO-
NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA
NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE
(IMPACT OF THE REGULATORY FRAMEWORK OF
SCIENTIFIC-TEACHING ACTIVITIES OF HIGHER
EDUCATION
EMPLOYEES ON THE QUALITY OF ACCOUNTING
PROFESSION)
Autori
Žager, Katarina ; Dečman, Nikolina ; Rep, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ZBORNIK RADOVA (JOURNAL OF ECONOMY AND BUSINESS) POSEBNO IZDANJE
/ Gadžić, Mila ; Živko, Igor - Mostar : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 2019, 167-191
Skup
VI. susreti katedri za računovodstvo zemalja regije
Mjesto i datum
Travnik, Bosna i Hercegovina, 11.07.2019. - 13.07.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje ; regulatorni okvir ; znanstveno-nastavna djelatnost ; kriteriji napredovanja ; računovodstvena profesija
(education ; regulatory framework ; scientific-teaching activity ; promotion criteria ; accounting profession)
Sažetak
Znanje je najvrjedniji resurs koji se stječe obrazovanjem i iskustvom. Iako postoje mnogobrojne vrste pa time i definicije znanja može se reći kako ono obuhvaća teorijsko i praktično razumijevanje određene problematike. Znanstveno utemeljeni stavovi čine podlogu za razvoj teorije koja se tada potvrđuje i dodatno razvija u praksi. Stručna znanja primarno se stječu u formalnom sustavu obrazovanja te se nadograđuju kontinuiranim usavršavanjima u poslovnoj praksi. Može se reći kako je obrazovni sustav prva stepenica u razvoju profesionalnih kompetencija stručnjaka iz bilo kojeg područja pa tako i područja računovodstva. Za kvalitetnog stručnjaka iz područja računovodstva potrebna je prije svega kvalitetna podloga u smislu znanja i vještina koje su mu nužne za razumijevanje poslovnih procesa te šireg područja računovodstva i revizije koja se primarno stječu u institucijama visokoškolskog obrazovanja. Kvaliteta rada obrazovne institucije, kao i ishodi učenja koje polaznici stječu na određenim studijima, određena je kvalitetom studijskih programa te osobito kvalitetom nastavnog osoblja. S obzirom na činjenicu kako je jedan od najvažnijih preduvjeta za kvalitetno obrazovanje budućih računovođa upravo kvaliteta visokoškolskih nastavnika važno je sagledati koji su to uvjeti i kriteriji koji potiču izvrsnost u poučavanju te prenošenju stručnih znanja budućim generacijama profesionalnih računovođa. U tom smislu, u radu su istraženi i analizirani kriteriji izvrsnosti nastavnika ekonomske struke u područjima kontinuiranog učenja, poučavanja i sudjelovanja u znanstvenim istraživanjima. U postojećem obrazovnom sustavu Republike Hrvatske kvaliteta rada nastavnika visokog obrazovanja mjeri se kriterijima za izbor u znanstvenonastavna zvanja koji, s jedne strane, vrednuju znanstveni rad te, s druge strane, posebno vrednuju nastavnu i stručnu djelatnost nastavnika kao i njihov institucijski doprinos. U cilju saznanja prate li navedeni kriteriji napredovanja nastavnika kriterije izvrsnosti znanstveno-istraživačke te nastavne aktivnosti nastavnika visokog obrazovanja zemalja u okruženju, provedena je komparativna analiza regulatornoga okvira znanstveno-nastavnoga djelovanja nastavnika u području društvenih znanosti - polju ekonomije. Ništa manje važno nije ni saznanje koliko se ulaže u znanost odnosno znanstveno-istraživačke aktivnosti nastavnika budući da se jedino tako mogu osigurati nužni preduvjeti za provedbu istraživačkih projekata koji dovode do novih spoznaja koje se tada prenose i primjenjuju u poslovnoj praksi. Konačno, važno je istaknuti kako se uloga visokoškolskih nastavnika u društvu mijenja te se pored izvrsnosti u poučavanju i prenošenju stručnih znanja budućim generacijama profesionalnih računovođa, sve više očekuje njihov snažan doprinos razvoju i unaprjeđenju cjelokupne društvene zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb