Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1067623

UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE


Žager, Katarina; Dečman, Nikolina; Rep, Ana
UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE // ZBORNIK RADOVA (JOURNAL OF ECONOMY AND BUSINESS) POSEBNO IZDANJE / Gadžić, Mila ; Živko, Igor (ur.).
Mostar: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 2019. str. 167-191 doi:10.46458/27121097.2019.PI.175 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1067623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE
(IMPACT OF THE REGULATORY FRAMEWORK OF SCIENTIFIC-TEACHING ACTIVITIES OF HIGHER EDUCATION EMPLOYEES ON THE QUALITY OF ACCOUNTING PROFESSION)

Autori
Žager, Katarina ; Dečman, Nikolina ; Rep, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
ZBORNIK RADOVA (JOURNAL OF ECONOMY AND BUSINESS) POSEBNO IZDANJE / Gadžić, Mila ; Živko, Igor - Mostar : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 2019, 167-191

Skup
VI. susreti katedri za računovodstvo zemalja regije

Mjesto i datum
Travnik, Bosna i Hercegovina, 11.07.2019. - 13.07.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
obrazovanje ; regulatorni okvir ; znanstveno-nastavna djelatnost ; kriteriji napredovanja ; računovodstvena profesija
(education ; regulatory framework ; scientific-teaching activity ; promotion criteria ; accounting profession)

Sažetak
Znanje je najvrjedniji resurs koji se stječe obrazovanjem i iskustvom. Iako postoje mnogobrojne vrste pa time i definicije znanja može se reći kako ono obuhvaća teorijsko i praktično razumijevanje određene problematike. Znanstveno utemeljeni stavovi čine podlogu za razvoj teorije koja se tada potvrđuje i dodatno razvija u praksi. Stručna znanja primarno se stječu u formalnom sustavu obrazovanja te se nadograđuju kontinuiranim usavršavanjima u poslovnoj praksi. Može se reći kako je obrazovni sustav prva stepenica u razvoju profesionalnih kompetencija stručnjaka iz bilo kojeg područja pa tako i područja računovodstva. Za kvalitetnog stručnjaka iz područja računovodstva potrebna je prije svega kvalitetna podloga u smislu znanja i vještina koje su mu nužne za razumijevanje poslovnih procesa te šireg područja računovodstva i revizije koja se primarno stječu u institucijama visokoškolskog obrazovanja. Kvaliteta rada obrazovne institucije, kao i ishodi učenja koje polaznici stječu na određenim studijima, određena je kvalitetom studijskih programa te osobito kvalitetom nastavnog osoblja. S obzirom na činjenicu kako je jedan od najvažnijih preduvjeta za kvalitetno obrazovanje budućih računovođa upravo kvaliteta visokoškolskih nastavnika važno je sagledati koji su to uvjeti i kriteriji koji potiču izvrsnost u poučavanju te prenošenju stručnih znanja budućim generacijama profesionalnih računovođa. U tom smislu, u radu su istraženi i analizirani kriteriji izvrsnosti nastavnika ekonomske struke u područjima kontinuiranog učenja, poučavanja i sudjelovanja u znanstvenim istraživanjima. U postojećem obrazovnom sustavu Republike Hrvatske kvaliteta rada nastavnika visokog obrazovanja mjeri se kriterijima za izbor u znanstvenonastavna zvanja koji, s jedne strane, vrednuju znanstveni rad te, s druge strane, posebno vrednuju nastavnu i stručnu djelatnost nastavnika kao i njihov institucijski doprinos. U cilju saznanja prate li navedeni kriteriji napredovanja nastavnika kriterije izvrsnosti znanstveno-istraživačke te nastavne aktivnosti nastavnika visokog obrazovanja zemalja u okruženju, provedena je komparativna analiza regulatornoga okvira znanstveno-nastavnoga djelovanja nastavnika u području društvenih znanosti - polju ekonomije. Ništa manje važno nije ni saznanje koliko se ulaže u znanost odnosno znanstveno-istraživačke aktivnosti nastavnika budući da se jedino tako mogu osigurati nužni preduvjeti za provedbu istraživačkih projekata koji dovode do novih spoznaja koje se tada prenose i primjenjuju u poslovnoj praksi. Konačno, važno je istaknuti kako se uloga visokoškolskih nastavnika u društvu mijenja te se pored izvrsnosti u poučavanju i prenošenju stručnih znanja budućim generacijama profesionalnih računovođa, sve više očekuje njihov snažan doprinos razvoju i unaprjeđenju cjelokupne društvene zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Rep (autor)

Avatar Url Nikolina Dečman (autor)

Avatar Url Katarina Žager (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Žager, Katarina; Dečman, Nikolina; Rep, Ana
UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE // ZBORNIK RADOVA (JOURNAL OF ECONOMY AND BUSINESS) POSEBNO IZDANJE / Gadžić, Mila ; Živko, Igor (ur.).
Mostar: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, 2019. str. 167-191 doi:10.46458/27121097.2019.PI.175 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Žager, K., Dečman, N. & Rep, A. (2019) UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE. U: Gadžić, M. & Živko, I. (ur.)ZBORNIK RADOVA (JOURNAL OF ECONOMY AND BUSINESS) POSEBNO IZDANJE doi:10.46458/27121097.2019.PI.175.
@article{article, author = {\v{Z}ager, Katarina and De\v{c}man, Nikolina and Rep, Ana}, year = {2019}, pages = {167-191}, DOI = {10.46458/27121097.2019.PI.175}, keywords = {obrazovanje, regulatorni okvir, znanstveno-nastavna djelatnost, kriteriji napredovanja, ra\v{c}unovodstvena profesija}, doi = {10.46458/27121097.2019.PI.175}, title = {UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKO\v{S}KOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RA\v{C}UNOVODSTVENE PROFESIJE}, keyword = {obrazovanje, regulatorni okvir, znanstveno-nastavna djelatnost, kriteriji napredovanja, ra\v{c}unovodstvena profesija}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Travnik, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {\v{Z}ager, Katarina and De\v{c}man, Nikolina and Rep, Ana}, year = {2019}, pages = {167-191}, DOI = {10.46458/27121097.2019.PI.175}, keywords = {education, regulatory framework, scientific-teaching activity, promotion criteria, accounting profession}, doi = {10.46458/27121097.2019.PI.175}, title = {IMPACT OF THE REGULATORY FRAMEWORK OF SCIENTIFIC-TEACHING ACTIVITIES OF HIGHER EDUCATION EMPLOYEES ON THE QUALITY OF ACCOUNTING PROFESSION}, keyword = {education, regulatory framework, scientific-teaching activity, promotion criteria, accounting profession}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Travnik, Bosna i Hercegovina} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font