Pregled bibliografske jedinice broj: 1067614
Program poticanja senzorne integracije provođenjem aktivnosti na konju
Program poticanja senzorne integracije provođenjem aktivnosti na konju, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1067614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Program poticanja senzorne integracije provođenjem
aktivnosti na konju
(Program for sensory integration stimulation through
activities on horse)
Autori
Koprivnjak, Sonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2019
Stranica
95
Mentor
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner-Jakab, Ana
Ključne riječi
aktivnosti i terapija pomoću konja, individualizirani program, senzorna integracija
(Horse equine assisted therapy, Individualized program, Sensory integration)
Sažetak
Iako se u Hrvatskoj tek uspostavlja formalni proces koji omogućuje kompetentno vođenje aktivnostima i terapijama pomoću konja, jasno je da u pojedinim dijelovima svijeta terapeuti ciljano spajaju konja kao katalizatora koji ima direktan utjecaj na razvoj i normalizaciju senzorne integracije, uz kompletan doprinos na ostalim razvojnim područjima. Uslijed neuroloških problema kod djece s višestrukim teškoćama, često se pojavljuju poremećaji u percepciji položaja tijela te osjetne osjetljivosti. To se događa zbog loše obrade podataka vestibularnog i taktlinog sustava. Ovakvi osjetni disbalansi često rezultiraju izbjegavanjem raznih pokretnih aktivnosti koje su povezane s ravnotežom i ostalim pokretima. Osnovni cilj ovog rada je dati uvid u važnost korištenja liste procjene učinaka individualiziranog programa poticanja senzorne integracije kao temeljne smjernice ka kvalitetnoj pripremi i planiranju aktivnosti prema ostvarivanju postavljenih ciljeva. Rad je također usmjeren na predstavljanje doprinosa terapijom pomoću konja kod djeteta s višestrukim teškoćama uz teškoće u integriranju taktilnog, proprioceptivnog i vestibularnog podražaja u cilju poticanja uspješne integracije tih vrsta podražaja. Pri tome se potiče pravilna postura tijela, dok se kroz same aktivnosti poput brige, poboljšanje svijesti o sebi i različitih aktivnosti koje uključuju kartice, igračke i ostali rekviziti, potiče razvoj socijalnih vještina uz sudjelovanje, razvijanje odgovornosti i surađivanje u različitim situacijama. Kvalitativnom obradom podataka dobiveni su rezultati istraživanja, koji pokazuju doprinos u poboljšanju senzorne obrade i povezivanje osjeta u konkretne i uporabljive informacije što se automatski odražavaju na ostala područja djetetovog života. Doprinos ovog istraživanja je program koji omogućava praćenje stanja djeteta s višestrukim teškoćama putem iskustvenog rada i učenja kroz razrađene ciljeve programa, kako bi se prikazale sve pogodnosti kojima intervencije pomoću konja mogu doprinijeti u razvoju kod djece i osoba s različitim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb