Pregled bibliografske jedinice broj: 1067608
Prikaz likova s teškoćama i invaliditetom u literaturi za djecu i mlade
Prikaz likova s teškoćama i invaliditetom u literaturi za djecu i mlade, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1067608 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz likova s teškoćama i invaliditetom u
literaturi za djecu i mlade
(Prezentation of characters with disabilities in
children's books)
Autori
Kefurt, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.09
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Wagner Jakab, Ana
Ključne riječi
literatura za djecu i mlade, literarni likovi, čitanje, teškoće, invaliditet
(juvenile literature, literal characters, reading, disabilities)
Sažetak
Literatura, točnije pisana riječ, od samog je početka prisutna u životu pojedinca te mu služi kao posrednik u primanju informacija i stjecanju novih znanja, budući da je njome moguće na indirektan način upoznati svijet koji nas okružuje i različitosti unutar njega. Posebice je posrednički značaj literature vidljiv tijekom odrastanja, obzirom da djeca i mladi nemaju priliku doći u doticaj sa svim fenomenima prisutnim u ovome svijetu, razumjeti njihove karakteristike te pritom steći određeno iskustvo i formirati vlastite stavove. Jedan od takvih fenomena su nedvojbeno teškoće i invaliditet, obzirom da su prisutne kod određenog postotka populacije. Stoga se otvara pitanje postoje li literarna djela koja mogu poslužiti kao posrednik u širenju svjesnosti o problematici teškoća i invaliditeta kod djece i mladih. Cilj rada je dobiti uvid u dostupna literarna djela na hrvatskom jeziku koja u svome sadržaju obrađuju tematiku teškoća i invaliditeta, analizirati ih s literarnog i edukacijskog aspekta kako bi se time utvrdila njihova kvaliteta i razina primjerenosti prilikom korištenja u radu s djecom i mladima u svrhu njihove senzibilizacije spram pojedinaca s teškoćama i invaliditetom. Prikupljeni podaci ukazuju kako postoji određen, nešto manji, broj literarnih djela na hrvatskom jeziku koja se ističu svojom kvalitetom, točnije na prikladan način progovaraju o problematici teškoća odnosno invaliditeta te su time primjerena za korištenje u radu s djecom i mladima. No, generalno, sama književnost i dalje nije potpuno očišćena od diskriminativnih prikaza osoba s teškoćama i invaliditetom, što vodi do potrebe za kreiranjem sustavnog pregleda u kojem će se posebno istaknuti prikladna literarna djela kako bi djeca i mladi, ali i njihovi roditelji te obrazovni stručnjaci, bili u mogućnosti učiniti ispravan odabir tijekom vlastite potrage za prikladnim literarnim djelima koja u svom sadržaju obrađuju tematiku teškoća i invaliditeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Wagner Jakab
(mentor)