Pregled bibliografske jedinice broj: 1067605
Partnerski odnosi roditelja djece s teškoćama u razvoju
Partnerski odnosi roditelja djece s teškoćama u razvoju, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1067605 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerski odnosi roditelja djece s teškoćama u
razvoju
(Partnership of parents of children with
disabilities)
Autori
Graho, Eva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2018
Stranica
40
Mentor
Lisak, Natalija ; Wagner Jakab, Ana
Ključne riječi
partnerski odnos, roditelji djece s teškoćama u razvoju, djeca s teškoćama u razvoju, brak
(partner relationship, parents of children with developmental disabilities, children with developmental disabilities, marriage)
Sažetak
Roditelji djece s teškoćama u razvoju suočeni su s povećanim razinama stresa vezanim uz odgoj djeteta s teškoćama koji iznimno utječu na njihov partnerski odnos. Kao mogući prediktori stabilnosti partnerske veze među roditeljima djece s teškoćama pokazale su se demografske i socio-ekonomske karakteristike roditelja, odnosno obitelji (Tøssebro i Wendelborg, 2017). Cilj ovog kvantitativnog istraživanja je bio ispitati povezanosti između obrazovanja, obiteljskih prihoda, konflikata, pružene partnerske podrške, primljene partnerske podrške i zadovoljstva odnosom te doprinos stupnja obrazovanja roditelja i obiteljskih prihoda kao prediktora na razinu konflikata, pruženu partnersku podršku, primljenu partnersku podršku te na zadovoljstvo partnerskim odnosom kod roditelja djece s teškoćama u razvoju. Također se ispitivalo postoje li razlike u razini zadovoljstva odnosom kod majki i očeva. Rezultati ovog rada su dobiveni analizom odgovora 33 para roditelja djece s teškoćama u razvoju koji su pojedinačno ispunjavali upitnik „PSI- Well: Izgradnja mostova. Promicanje socijalne uključenosti i dobrobiti obitelji djece s teškoćama“, prikupljenih u sklopu međunarodnog Erasmus+ projekta „Socijalna inkluzija i dobrobit obitelji djece s teškoćama“. Rezultati su pokazali statistički značajnu povezanost između primljene partnerske podrške i pružene partnerske podrške, zadovoljstva odnosom ; pružene partnerske podrške i zadovoljstva odnosom ; obiteljskih prihoda i primljene partnerske podrške, pružene partnerske podrške, zadovoljstva odnosom ; te između konflikata i pružene, primljene partnerske podrške. Također je pronađen statistički značajan doprinos obrazovanja i obiteljskih prihoda na razinu primljene i razinu pružene partnerske podrške. Nije se pokazala statistički značajna razlika u razini zadovoljstva odnosom između majki i očeva. Budući da je ovo područje nedovoljno istraženo u Republici Hrvatskoj, ovaj rad je poticaj budućih istraživanja kvalitete partnerskih odnosa roditelja djece s teškoćama u razvoju i ostalih mogućih prediktora zadovoljstva odnosom, uključujući način komunikacije, zajedničko vrijeme, partnerske uloge, način rješavanja konflikata i slično.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
Erasmus+ 2016-1-RO01-KA204-024504
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb