Pregled bibliografske jedinice broj: 1067531
UMJETNA INTELIGENCIJA KAO DISRUPTIVNA TEHNOLOGIJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU
UMJETNA INTELIGENCIJA KAO DISRUPTIVNA TEHNOLOGIJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1067531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UMJETNA INTELIGENCIJA KAO DISRUPTIVNA
TEHNOLOGIJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU
(Artificial intelligence as a disruptive technology
in education)
Autori
Gudlin, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.06
Godina
2020
Stranica
32
Mentor
Zovko, Vatroslav
Ključne riječi
disruptivna tehnologija, obrazovanje, umjetna inteligencija
(artificial intelligence, disruptive technology, education)
Sažetak
21. stoljeće sinonim je za promjenu gospodarskih djelatnost, kao i u svim aspektima života. Te ubrzane promjene uzrokovane su razvojem novih tehnologija koje radikalno mijenjaju način na koji ljudi komuniciraju i surađuju. U prosjeku, formalno obrazovanje u usporedbi s drugim gospodarskim sektorima, zaostaje za prihvaćanjem suvremenih tehnologija u obrazovnim procesima. Jedan od najvećih potencijalnih čimbenika, koji će radikalno promijeniti smjer obrazovanja, je upravo korištenje umjetne inteligencije. Ta radikalna promjena čini umjetnu inteligenciju disruptivnom tehnologijom s nepredvidivim posljedicama za studente, fakultete i društvo općenito. Radi se o tome da će obrazovni sustav biti prisiljen usvojiti nove tehnologije, napuštajući tradicionalne nastavne i pedagoške prakse koje su stoljećima bile u središtu obrazovanja. Ovim radom daje se kratak pregled disruptivnih inovacija i ideja s fokusom na umjetnu inteligenciju kao na disruptivnu tehnologiju. Opisuje se trenutno stanje usvajanja novih tehnologija u obrazovanju u usporedbi s drugim gospodarskim sektorima. Prikazuju se trendovi u istraživanju i razvoju umjetne inteligencije, kao i budućnost umjetne inteligencije i njezini dugoročni izgledi u obrazovanju. U radu se također navode prednosti i nedostatci uvođenja umjetne inteligencije u obrazovni sustav, a stavlja se naglasak na ograničenja i prepreke koje se javljaju kod uvođenja umjetne inteligencije u obrazovne procese i obrazovni sustav općenito.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)