Pregled bibliografske jedinice broj: 1067389
Obrazovanje odraslih: teorijske osnove i praksa
Obrazovanje odraslih: teorijske osnove i praksa / Pastuović Nikola i Žiljak Tihomir (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Pučko otvoreno učilište Zagreb, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 1067389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje odraslih: teorijske osnove i praksa
(Adult education: theoretical basis and practice)
Urednik/ci
Pastuović Nikola i Žiljak Tihomir
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Pučko otvoreno učilište Zagreb
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
440
ISBN
978-953-8115-47-9
Ključne riječi
obrazovanje odraslih, andragogija, politika obrazovanja odraslih, učenje odraslih
(Adult education, andragogy, adult education policy, adult learning)
Sažetak
Knjiga Obrazovanje odraslih je sljednica teorijskih priloga o obrazovanju odraslih u Hrvatskoj i njezinu okruženju nastalih tijekom druge polovice prošlog stoljeća i početkom ovoga, a nastoji integrirati rezultate međunarodnog razvoja znanosti o učenju i obrazovanju odraslih. Knjiga je strukturirana prema metateorijskoj podjeli obrazovnih teorija na normativne, znanstvene i praktične s težištem na znanstvenima i praktičnima. Tu smo podjelu obrazovnih teorija, što su je uveli analitički filozofi znanosti, prihvatili jer omogućuje da se razjasne neke dvojbe koje trajno opterećuju diskusiju o znanstvenom identitetu andragogije i obrazovanja andragoga, a tiču se njezine disciplinarne orijentacije, terminologije i metodologije istraživanja. Polazeći od metateorijskoga koncepta znanosti, moguće je razlikovati znanstvenu od praktične andragogije i odrediti „dodanu znanstvenu vrijednost“ andragogije korpusu znanstvenog znanja o obrazovanju odraslih što su ga proizvele druge obrazovne znanosti. Važno je pri tome naglasiti da su i znanstvena i praktična andragogija potrebne jer imaju različite zadaće. No korisno ih je razlikovati jer njihovo razlikovanje olakšava razvoj znanstvene andragogije, a učinkovitost praktične povećava se primjenom otkrića znanstvene. To je razlikovanje u knjizi provedeno tako da ona ima dvije tematske cjeline koje odgovaraju podjeli na znanstveni i praktični dio.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu