Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1067147

Označavanje likova u dječjem pripovjednom diskursu


Gabaj, Mateja; Kuvač Kraljević, Jelena
Označavanje likova u dječjem pripovjednom diskursu // Logopedija, 9 (2019), 2; 40-49 doi:10.31299/log.9.2.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1067147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Označavanje likova u dječjem pripovjednom diskursu
(Referring expressions in the children’s narrative discourse)

Autori
Gabaj, Mateja ; Kuvač Kraljević, Jelena

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 9 (2019), 2; 40-49

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pragmatičke vještine ; pripovijedanje ; uvođenje i održavanje likova ; anafora ; MAIN
(pragmatic skills, narrative ability, introducing and maintaining characters, anaphora , MAIN)

Sažetak
Pripovijedanje se u znanstvenoistraživačkom i stručnom logopedskom radu smatra dovoljno prirodnom i neposrednom alatkom jezične procjene, kojom se može vjerodostojno prikazati govornikova uporaba jezika na razini iznad rečenice. Prikladno označavanje i održavanje likova u priči, jedno je od načela kojim dijete treba ovladati kako bi se oblikovanim diskursom osigurala učinkovita komunikacija sa slušateljstvom. U skladu s tim, cilj je ovog rada ispitati označavanje likova u pričama potaknutim slikovnim materijalom iz hrvatske verzije Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN-a). U ispitivanju je sudjelovalo 23 djece predškolske i 23 djece rane školske dobi te 23 odraslih ispitanika, koji su trebali na osnovi slikovnih predložaka ispričati priču. Ispitivanje pokazuje da se djeca razlikuju od odraslih načinom ponovnog uvođenja likova s obzirom na sve tri promatrane vrste anafore - imensku, zamjeničku i nultu. U održavanju likova mlađa se djeca razlikuju od odraslih samo uporabom zamjeničke, ali se obje skupine djece razlikuju od odraslih i uporabom nulte anafore. Djeca predškolske dobi najviše odstupaju od točnog označavanja likova u svojim pričama. Ovo ispitivanje upućuje na dobne jezične osobitosti i razvojne promjene u označavanju likova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Kuvač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gabaj, Mateja; Kuvač Kraljević, Jelena
Označavanje likova u dječjem pripovjednom diskursu // Logopedija, 9 (2019), 2; 40-49 doi:10.31299/log.9.2.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Gabaj, M. & Kuvač Kraljević, J. (2019) Označavanje likova u dječjem pripovjednom diskursu. Logopedija, 9 (2), 40-49 doi:10.31299/log.9.2.1.
@article{article, author = {Gabaj, Mateja and Kuva\v{c} Kraljevi\'{c}, Jelena}, year = {2019}, pages = {40-49}, DOI = {10.31299/log.9.2.1}, keywords = {pragmati\v{c}ke vje\v{s}tine, pripovijedanje, uvo\djenje i odr\v{z}avanje likova, anafora, MAIN}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.9.2.1}, volume = {9}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Ozna\v{c}avanje likova u dje\v{c}jem pripovjednom diskursu}, keyword = {pragmati\v{c}ke vje\v{s}tine, pripovijedanje, uvo\djenje i odr\v{z}avanje likova, anafora, MAIN} }
@article{article, author = {Gabaj, Mateja and Kuva\v{c} Kraljevi\'{c}, Jelena}, year = {2019}, pages = {40-49}, DOI = {10.31299/log.9.2.1}, keywords = {pragmatic skills, narrative ability, introducing and maintaining characters, anaphora , MAIN}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.9.2.1}, volume = {9}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Referring expressions in the children’s narrative discourse}, keyword = {pragmatic skills, narrative ability, introducing and maintaining characters, anaphora , MAIN} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font