Pregled bibliografske jedinice broj: 1066913
Odabir biljnih vrsta za školski vrt i plan vrtlarskih aktivnosti u OŠ Rude
Odabir biljnih vrsta za školski vrt i plan vrtlarskih aktivnosti u OŠ Rude, 2020., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odabir biljnih vrsta za školski vrt i plan vrtlarskih aktivnosti u OŠ Rude
(Plant species selection for school garden and gardening activities plan in PS Rude)
Autori
Geušić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.06
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Židovec, Vesna
Ključne riječi
okućnica, ruralni prostor, tradicijski vrt, školske gredice, vrtlarske radionice
(garden, rural area, traditional, school garden beds, garden activities)
Sažetak
Školski vrtovi imaju značajnu ekološku, edukativnu, pedagošku i didaktičko-metodičku funkciju u praksi rada osnovnih škola. Kao primarni izvor znanja najčešće se koriste u nastavi prirode i društva, ali predstavljaju i mjesto za izvannastavne aktivnosti. Važno je kod učenika poticati razvoj pozitivnih psihofizičkih osobina, usvajanje novih znanja i vještina u zdravom okruženju. Školski vrt kod učenika trebao bi omogućiti uzgoj i očuvanje autohtonih/tradicionalnih sorata voćaka i ukrasnog bilja, neke zaboravljene te mnoge ugrožene vrste drveća, prenošenje znanja na buduće vlastite vrtove ili veći plantažni uzgoj. Pregledom literature te intervjuiranjem starijeg stanovništva prikupljeni su podaci o biljnim vrstama i običajima u naselju Rude. Terenskim obilaskom popisane su biljne vrste okućnica i vrta OŠ Rude, pomoću literature određena je taksonomska pripadnost, životni oblik i porijeklo. Predvrtovi su nekada bili bogati različitim vrstama. Neke od tih vrsta su i danas prisutne na okućnicama. Determinirano je ukupno 99 različitih vrsta iz 45 porodica, od kojih Rosaceae i Asteraceae imaju najveći broj različitih vrsta. U školskom vrtu zabilježeno je 26 vrsta. Prevladavaju grmolike vrste te voćne vrste. Školski vrt je djelomično uređen te ima mnogo potencijala za daljnje uređenje. Na temelju sakupljenih podataka izložen je prijedlog odabira biljnih vrsta za uređenje školskog vrta u skladu s tradicijom i jednostavnosti uzgoja. Predložen je cjelogodišnji program vrtlarskih aktivnosti za svako godišnje doba, namijenjene učenicima nižih razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)