Pregled bibliografske jedinice broj: 1066804
Nasilje nad djecom s teškoćama
Nasilje nad djecom s teškoćama, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje nad djecom s teškoćama
(Violence against children with disabilities)
Autori
Balog, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2019
Stranica
70
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
vršnjačko nasilje, oblici nasilja, teškoće u razvoju, nasilje nad djecom s teškoćama
(peer violence, forms of violence, developmental difficulties, violence against children with disabilities)
Sažetak
U ovom radu se ispituje izloženost djece i mladih s teškoćama vršnjačkom nasilju. U teorijskom dijelu rada se analiziraju oblici nasilja, njihova obilježja, uloge djece u vršnjačkom nasilju i teškoće u razvoju, te prikazuju rezultati relevantnih istraživanja učestalosti vršnjačkog nasilja i nasilja nad djecom s teškoćama. U drugom dijelu rada prezentiraju se rezultati kvalitativnog istraživanja učestalosti klasičnog i elektroničkog nasilja nad djecom i mladima s teškoćama. Osim toga, ispitivalo se koliko vršnjačko nasilje utječe na djecu s teškoćama i na njihove roditelje, koje je posljedice vršnjačko nasilje ostavilo na djecu s teškoćama te jesu li im odgovorne osobe i institucije pomogle u rješavanju ovog problema. U istraživanju su sudjelovala djeca i mladi s teškoćama u dobi od 11 do 24 godine (N = 20), kao i njihovi roditelji (N = 40). Ispitanici su članovi udruga djece s teškoćama grada Zagreba. Podaci su prikupljeni metodom dubinskog intervjua i u fokus-grupe. Rezultati istraživanja pokazuju da su djeca s teškoćama izložena i klasičnom i elektroničkom obliku vršnjačkog nasilja, a najviše verbalnom i relacijskom. Najčešći počinitelji nasilja nad djecom s teškoćama su vršnjaci iz razreda i škole. Prema iskazu djece s teškoćama i njihovih roditelja najčešće reakcije na doživljeno nasilja su tuga, bijes, ljutnja, manjak samopouzdanja, razočaranje i nesigurnost. Osim toga, istraživanje sugerira da se nasilje nad djecom i mladima s teškoćama slabo rješava usprkos traženju pomoći od različitih institucija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)