Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066801

Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci


Bervida, Marija
Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci
(The role of drawing in teachers recognizing and helping abused children)

Autori
Bervida, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.04

Godina
2019

Stranica
56

Mentor
Bilić, Vesna

Ključne riječi
zlostavljanje, crtež zlostavljanog djeteta, prepoznavanje zlostavljanog djeteta, pomoć zlostavljanom djetetu
(abuse, drawing an abused child, recognizing an abused child, helping an abused child)

Sažetak
U teorijskom dijelu ovog rada raspravlja se o oblicima, posljedicama i načinima prepoznavanja zlostavljane djece u školi. Na osnovu analize originalnih crteža zlostavljane djece zaključuje se da se oni razlikuju od crteža druge djece prema načinu likovnog izražavanja, odnosno likovnim elementima koje djeca koriste te prema motivima koje crtaju. Neke od specifičnosti likovnog izražavanja zlostavljane djece su pretjerano crtanje šara i škrabotina, te izrazito točkanje i sjenčanje po crtežu. U njihovim crtežima uočavaju se slični prikazi likova, pojedinih dijelova tijela (njihova nepovezanost ili izostanak), lica (velika usta, izostanak usta, velike ili male oči, suze, prekriveno lice), specifičan prikaz obitelji i obiteljskih kuća i okoline u kojoj najčešće prevladavaju elementi nevremena (oblaci, kiša, vjetar). Crteži su samo jedan od mogućih načina koji mogu pomoći učiteljima u otkrivanju zlostavljanja, ali je uz to neophodno razgovarati s učenikom i detaljno analizirati i druge izvore informacija kako bi se moglo adekvatno postupiti i pomoći djetetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bervida, Marija
Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Bervida, M. (2019) 'Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bervida, Marija}, year = {2019}, pages = {56}, keywords = {zlostavljanje, crte\v{z} zlostavljanog djeteta, prepoznavanje zlostavljanog djeteta, pomo\'{c} zlostavljanom djetetu}, title = {Uloga crte\v{z}a u prepoznavanju i pru\v{z}anju pomo\'{c}i u\v{c}itelja zlostavljanoj djeci}, keyword = {zlostavljanje, crte\v{z} zlostavljanog djeteta, prepoznavanje zlostavljanog djeteta, pomo\'{c} zlostavljanom djetetu}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bervida, Marija}, year = {2019}, pages = {56}, keywords = {abuse, drawing an abused child, recognizing an abused child, helping an abused child}, title = {The role of drawing in teachers recognizing and helping abused children}, keyword = {abuse, drawing an abused child, recognizing an abused child, helping an abused child}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font