Pregled bibliografske jedinice broj: 1066801
Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci
Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći
učitelja zlostavljanoj djeci
(The role of drawing in teachers recognizing and
helping abused children)
Autori
Bervida, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.04
Godina
2019
Stranica
56
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
zlostavljanje, crtež zlostavljanog djeteta, prepoznavanje zlostavljanog djeteta, pomoć zlostavljanom djetetu
(abuse, drawing an abused child, recognizing an abused child, helping an abused child)
Sažetak
U teorijskom dijelu ovog rada raspravlja se o oblicima, posljedicama i načinima prepoznavanja zlostavljane djece u školi. Na osnovu analize originalnih crteža zlostavljane djece zaključuje se da se oni razlikuju od crteža druge djece prema načinu likovnog izražavanja, odnosno likovnim elementima koje djeca koriste te prema motivima koje crtaju. Neke od specifičnosti likovnog izražavanja zlostavljane djece su pretjerano crtanje šara i škrabotina, te izrazito točkanje i sjenčanje po crtežu. U njihovim crtežima uočavaju se slični prikazi likova, pojedinih dijelova tijela (njihova nepovezanost ili izostanak), lica (velika usta, izostanak usta, velike ili male oči, suze, prekriveno lice), specifičan prikaz obitelji i obiteljskih kuća i okoline u kojoj najčešće prevladavaju elementi nevremena (oblaci, kiša, vjetar). Crteži su samo jedan od mogućih načina koji mogu pomoći učiteljima u otkrivanju zlostavljanja, ali je uz to neophodno razgovarati s učenikom i detaljno analizirati i druge izvore informacija kako bi se moglo adekvatno postupiti i pomoći djetetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)