Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066797

Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja


Šurmanović, Mateja
Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja
(The role of teachers in recognizing and preventing emotional abuse)

Autori
Šurmanović, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.09

Godina
2018

Stranica
40

Mentor
Bilić, Vesna

Ključne riječi
emocionalno nasilje, žrtva, počinitelj nasilja, uloga učitelja, škola
(emotional violence, victim, abuser, teacher's role, school)

Sažetak
Iako je emocionalno nasilje među vršnjacima vrlo frekventno, o tome se nedovoljno govori. Stoga se u teorijskom dijelu ovog rada analiziraju vrste emocionalnog nasilja među vršnjacima te njihove karakteristike, a te spoznaje se upotpunjuju rezultatima provedenog kvalitativnog istraživanja. Za prikupljanje podataka korišten je dubinski intervju. U razgovoru s učiteljicama (N=7) raspravljalo se o emocionalnog nasilja i mjerama koje se poduzimaju kako bi se ono spriječilo. Sve učiteljice vrijeđanje i ismijavanje navode kao najčešće oblike emocionalnog nasilja, a razgovor s djecom kao najčešći oblik sprječavanja te vrste nasilja. Sintezom rezultata ovog istraživanja počinitelji emocionalnog nasilja, mogu se opisati kao učenici željni pažnje, doimaju se jakima, visokih su intelektualnih sposobnosti, glavni su kod organiziranja igara te je vidljivo da imaju negativne osjećaje prema žrtvi Za razliku od njih žrtva je obično plašljivo i mirno dijete koje nije sposobno zauzeti se za sebe, a vrlo često su to djeca koja imaju prilagođeni program. Sudionice ističu kako su dječaci skloniji prijetnjama koje uključuju fizički obračun, dok su djevojčice sklonije ogovaranju i okupljanju u grupama te izoliranju pojedinaca. Sve sudionice ovog istraživanja su suglasne da nije dovoljno rješavanje problema nasilja na individualnoj razini, dok se premalo radi na razini razreda te na razini cijele škole. Ispitanice su jedinstvene u stajalištu da im je o ovim problemima neophodna dodatna edukacija, neovisno o iskustvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šurmanović, Mateja
Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Šurmanović, M. (2018) 'Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}urmanovi\'{c}, Mateja}, year = {2018}, pages = {40}, keywords = {emocionalno nasilje, \v{z}rtva, po\v{c}initelj nasilja, uloga u\v{c}itelja, \v{s}kola}, title = {Uloga u\v{c}itelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja}, keyword = {emocionalno nasilje, \v{z}rtva, po\v{c}initelj nasilja, uloga u\v{c}itelja, \v{s}kola}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}urmanovi\'{c}, Mateja}, year = {2018}, pages = {40}, keywords = {emotional violence, victim, abuser, teacher's role, school}, title = {The role of teachers in recognizing and preventing emotional abuse}, keyword = {emotional violence, victim, abuser, teacher's role, school}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font