Pregled bibliografske jedinice broj: 1066797
Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja
Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji
emocionalnog zlostavljanja
(The role of teachers in recognizing and
preventing emotional abuse)
Autori
Šurmanović, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
40
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
emocionalno nasilje, žrtva, počinitelj nasilja, uloga učitelja, škola
(emotional violence, victim, abuser, teacher's role, school)
Sažetak
Iako je emocionalno nasilje među vršnjacima vrlo frekventno, o tome se nedovoljno govori. Stoga se u teorijskom dijelu ovog rada analiziraju vrste emocionalnog nasilja među vršnjacima te njihove karakteristike, a te spoznaje se upotpunjuju rezultatima provedenog kvalitativnog istraživanja. Za prikupljanje podataka korišten je dubinski intervju. U razgovoru s učiteljicama (N=7) raspravljalo se o emocionalnog nasilja i mjerama koje se poduzimaju kako bi se ono spriječilo. Sve učiteljice vrijeđanje i ismijavanje navode kao najčešće oblike emocionalnog nasilja, a razgovor s djecom kao najčešći oblik sprječavanja te vrste nasilja. Sintezom rezultata ovog istraživanja počinitelji emocionalnog nasilja, mogu se opisati kao učenici željni pažnje, doimaju se jakima, visokih su intelektualnih sposobnosti, glavni su kod organiziranja igara te je vidljivo da imaju negativne osjećaje prema žrtvi Za razliku od njih žrtva je obično plašljivo i mirno dijete koje nije sposobno zauzeti se za sebe, a vrlo često su to djeca koja imaju prilagođeni program. Sudionice ističu kako su dječaci skloniji prijetnjama koje uključuju fizički obračun, dok su djevojčice sklonije ogovaranju i okupljanju u grupama te izoliranju pojedinaca. Sve sudionice ovog istraživanja su suglasne da nije dovoljno rješavanje problema nasilja na individualnoj razini, dok se premalo radi na razini razreda te na razini cijele škole. Ispitanice su jedinstvene u stajalištu da im je o ovim problemima neophodna dodatna edukacija, neovisno o iskustvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)