Pregled bibliografske jedinice broj: 1066795
Inkluzivna edukacija iz pčelarstva u funkciji održivog zapošljavanja osoba s invaiditetom
Inkluzivna edukacija iz pčelarstva u funkciji održivog zapošljavanja osoba s invaiditetom // Zbornik radova 15. međunarodnog stručnog skupa o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom „Naš pogled u budućnost“, Zadar, 09. - 10. 05. 2019. / Kazlica, Filip (ur.).
Zadar: URIHO, 2019. str. 144-154 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1066795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivna edukacija iz pčelarstva u funkciji održivog zapošljavanja osoba s invaiditetom
(Inclusive education in beekeeping in the function of sustainable employment of people with disabilities)
Autori
Kezić, Nikola ; Filipi, Jana ; Dobranović, Mirjana ; Martinec, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 15. međunarodnog stručnog skupa o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom „Naš pogled u budućnost“, Zadar, 09. - 10. 05. 2019.
/ Kazlica, Filip - Zadar : URIHO, 2019, 144-154
ISBN
978-953-58989-2-4
Skup
15. međunarodni stručni skup o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 09.05.2019. - 10.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzivno pčelarstvo. cjeloživotna edukacija, održivo zapošljavaje osoba s invaliditetom
(inclusive beekeeping, lifelong learning, sustainable employment of people with disabilities)
Sažetak
Više od deset godina djeluje Pčelarska škola za ekološko i konvencionalno pčelarenje u Hrvatskoj, no od 2015. godine otvorena je i osobama s invaliditetom pod nazivom: Inkluzivna pčelarska škola. Riječ je o inkluzivnoj edukaciji, gdje su osobe s invaliditetom, raznih vrsta oštećenja, samo neki od polaznika Škole, ali je zato Škola prilagođena za njih. Djeluje u Zagrebu, u Sveučilišnom kampusu Borongaj, gdje postoji i pristupačan pčelinjak za izvođenje praktične nastave uz mentore. Inkluzivna škola pozitivan je primjer prakse koji odgovara na potrebe važnosti otvaranja raznovrsnih mogućnosti za cjeloživotnu edukaciju za rad i zapošljavanje osoba s invaliditetom. Ovo je oblik je cjeloživotnog obrazovanja za zanimanje pčelar kao nova ideja u funkciji održivog razvoja kako profesionalne rehabilitacije, tako i zapošljavanja osoba s invaliditetom. Ova edukacija daje temeljna znanja i vještine iz ovog područja, što se dalje kroz rad usavršava – što je i misija ove Škole. Korist edukacije je višestruka: stvara osobama bolju sliku o sebi, razvija samopouzdanje, motivaciju i društvenu aktivaciju te stvara realnu podlogu za (samo)zapošljavanje. Pčelarstvo je modularno te i najmanji broj košnica može stvoriti zadovoljstvo i okupaciju, a omogućuje razvoj od hobija do profesionalne aktivnosti i zapošljavanja. Završetkom osposobljavanja dobiva se uvjerenje - kvalifikacija pčelar/pčelarka. Edukacijom je napravljen pomak u hrvatskom društvu. Rezultati su pozitivni, a bazirani su na entuzijazmu u praćenju osoba s invaliditetom i poticaju uključivanja u pčelarske udruge. Provodi se u zajedništvu između UPIM-a, Hrvatske udruge pčelara Pčelinjak, Pčelarske udruge Propolis, i pčelarske udruge Ulište u suradnji s Edukacijsko rehabilitacijskim fakultetom, Prometnim fakultetom i Srednjom školom Bedekovčina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru