Pregled bibliografske jedinice broj: 1066794
Percepcija studenata o raširenosti i posljedicama indirektnih oblika nasilja
Percepcija studenata o raširenosti i posljedicama indirektnih oblika nasilja, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija studenata o raširenosti i posljedicama
indirektnih oblika
nasilja
(Students' perception of the prevalence and
consequences of indirect forms of violence)
Autori
Ožegović, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
56
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
vršnjačko nasilje, vršnjački krug nasilja, relacijsko nasilje, elektroničko nasilje, prevencija indirektnih oblika nasilja
(peer violence, peer violence, relational violence, electronic violence, prevention of indirect forms of violence)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja je utvrditi učestalost počinjenja i izloženosti relacijskom i elektroničkom nasilju te njihovu povezanost sa zadovoljstvom života (zadovoljstvo sâmim sobom, zadovoljstvo obitelji, zadovoljstvo prijateljima i zadovoljstvo društvenim mrežama) i neugodnim osjećajima koje su proživjeli zbog postupaka svojih vršnjaka tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 100 studenata Sveučilišta u Zagrebu, prosječne dobi 22, 68 godina. Najviše ispitanika doživjelo je relacijsko nasilje, odnosno da je netko širio 'tračeve' o njima, ogovarao ih, te širio o njima ružne priče (14% doživjelo je to često, a 66% ponekad). Što se tiče elektroničkog nasilja, 6% ispitanika je često bilo uznemiravano anonimnim, prijetećim i uvredljivim porukama putem društvenih mreža, a 48% ponekad. Prema samoiskazu ispitanika njih 5%, priznaje da su često tračali, odnosno ogovarali, te ružno pričali o drugima, a ponekad je to činilo njih 60%. Što se tiče počinjenja elektroničkog nasilja, 3% ispitanika priznaje često pisanje ružnih komentara na društvenim mrežama, a 7% ponekad. Korelacijskom je analizom utvrđeno da su žrtve nasilja češće i počinitelji nasilja, manje su zadovoljne općenito životom, obitelji i prijateljima te doživljavaju negativnije osjećaje poput tuge, odbačenosti, manjka samopouzdanja i uvrijeđenosti zbog postupaka svojih vršnjaka tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog života. Počinitelji indirektnih oblika nasilja također su manje zadovoljni svojim trenutnim životom, prijateljima i obitelji.Zbog ozbiljnih kratkoročnih i dugoročnih posljedica za psihičko i emocionalno zdravlje, potrebno je raditi na prevenciji ovih prikrivenih oblika nasilja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)