Pregled bibliografske jedinice broj: 1066791
Vršnjačko nasilje na društvenim mrežama
Vršnjačko nasilje na društvenim mrežama, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko nasilje na društvenim mrežama
(Peer violence on social networks)
Autori
Jozić, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
63
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
vršnjačko nasilje „licem u lice“, vršnjačko elektroničko nasilje, doživljavanje nasilja na internetu, činjenje nasilja na internetu, društvene mreže
(peer violence in face-to-face communication, electronic peer violence, experiencing violence online, perpetrating violence online, social networks)
Sažetak
Ubrzani razvoj digitalne tehnologije i sve veća uporaba društvenih mreža među djecom i mladima doveli su do pojave i rasta vršnjačkog elektroničkog nasilja. U radu se analiziraju razlike i sličnosti između vršnjačkog nasilja „licem u lice“ i vršnjačkog elektroničkog nasilja te najučestaliji oblici kojima počinitelji nastoje povrijediti žrtvu. Prikazuju se preventivni programi u čijoj provedbi školski djelatnici, roditelji i učenici imaju važnu ulogu. Budući da je riječ o rastućem problemu današnjice, cilj rada bio je ispitati učestalost korištenja društvenih mreža i povezanost doživljenih i počinjenih oblika vršnjačkog nasilja na društvenim mrežama kod učenika osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 100 učenika (54% djevojčice i 46% dječaka) šestih i sedmih razreda osnovne škole iz Dubrovačko- neretvanske županije, prosječne dobi 12, 77 godina (SD=0, 62). Za potrebe ovog rada konstruirana su dva instrumenta: Upitnik sociodemografskih karakteristika i Skala o učestalosti vršnjačkog nasilja na društvenim mrežama. Rezultati istraživanja pokazali su kako 95% učenika ima profil na društvenim mrežama. Nasilje na društvenim mrežama jedan ili dva puta tijekom školovanja doživjelo je 19, 75% učenika, 7, 5% nekoliko puta, dok je jednom tjedno i više puta tjedno zlostavljano 2, 25% učenika. Nasilje na društvenim mrežama jedan ili dva puta tijekom školovanja počinilo je 14, 6% učenika, a 7, 8% učenika prema svojim vršnjacima bilo je nasilno nekoliko puta, dok 1, 8% učenika zlostavljalo vršnjake na društvenim mrežama jednom ili više puta tjedno. Utvrđeno je kako postoji povezanost između doživljavanja i počinjenja vršnjačkog nasilja na društvenim mrežama (r=0, 596 ; p<0.01), promatrača i žrtava (r=0, 563 ; p<0.01) te promatrača i počinitelja (r=0, 456 ; p<0.01) što je u skladu s nalazima drugih istraživanja pa se može zaključiti da su počinitelji često i žrtve, ali i promatrači vršnjačkog nasilja i obrnuto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)