Pregled bibliografske jedinice broj: 1066770
Nekorektno i nasilno ponašanje nad učiteljima
Nekorektno i nasilno ponašanje nad učiteljima, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066770 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nekorektno i nasilno ponašanje nad učiteljima
(Unfair and violent behavior against teachers)
Autori
Marčinković, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.04
Godina
2018
Stranica
65
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
nasilje prema učiteljima, učitelji, nekorektno i nasilno ponašanje, međusobni odnosi
(violence against teachers, teachers, incorrect and violent behavior, interpersonal relationships)
Sažetak
Polazeći od pretpostavke da su učitelji u školama sve češće izloženi nasilnom ponašanju učenika, roditelja i kolega, provedeno je istraživanje kojemu je bio cilj utvrditi učestalost izloženosti učitelja nasilnom ponašanju, ispitati kako se žrtve osjećaju nakon doživljenog nasilja te postoji li povezanost između nasilja učenika, njihovih roditelja i drugih učitelja. U teorijskom dijelu definirani su i opisani međusobni odnosi u školi, te nasilje i oblici nasilja koji se javljaju u tom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 50 učitelja i učiteljica razredne nastave. Utvrđeno je da samo njih 9 nikada nije doživjelo nasilno ponašanje u školi. Ispitanici su najčešće bili izloženi verbalnom nasilju učenika, njihovih roditelja i drugih učitelja. Više od polovine učitelja doživjelo je da na njih viču učenici, a nešto manje od polovine (42%) doživjelo je da viču roditelji učenika, a manji dio (12%) doživio je i vikanje kolega. U odnosu na verbalno, fizičko nasilje prema učiteljima je manje učestalo, dok elektroničko nasilje skoro pa i nije zastupljeno ili učitelji toga nisu ni svjesni. Nakon nasilnog ponašanja učenika, 40% učitelja osjećalo se tužno, dok je nakon nasilnog ponašanja roditelja najviše učitelja (38%) osjećalo razočaranje. A 38% učitelja navodi da su bili razočarani i nakon nasilja kolega. Korelacijskom analizom utvrđena je statistički značajna povezanost između učestalosti nasilja učenika i nasilja drugih učitelja kao i između učestalosti nasilja učenika i njihovih roditelja. Zaključeno je da je nasilje nad učiteljima ozbiljan problem i u našim školama, koji je još uvijek nedovoljno istražen i kojemu se ne posvećuje dovoljno pažnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)