Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066762

Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma


Rajnović, Ana
Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma
(Preliteracy skills in children with autism spectrum disorder)

Autori
Rajnović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.09

Godina
2019

Stranica
54

Mentor
Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina

Ključne riječi
Aspergerov sindrom ; visokofunkcionirajući autizam ; predvještine pisanja ; grafomotoričke vještine
(Asperger's syndrome ; highfunctioning autism ; pre-writing skills ; graphomotor skills)

Sažetak
Aspergerov sindrom (AS) i visokofunkcionirajući autizam (VFA) karakteriziraju odstupanja u komunikaciji, socijalnim interakcijama te prisustvo ograničenih repetitivnih ponašanja i interesa. Jezične i kognitivne sposobnosti kod ove populacije ostaju očuvane i upravo one čine preduvjet za razvoj pismenosti i postizanje akademskog uspjeha. Istraživanja predvještina pisanja u ovoj populaciji su nedostatna stoga je cilj ovog istraživanja bio usmjeren na opis grafomotoričkih vještina, prepoznavanja i imenovanja slova te prepoznavanja kratkih riječi kod djece s AS-om i VFA-om i usporedba njihovih postignuća s rezultatima djece urednog razvoja. Uzorak je činilo 11 djece s AS-om i VFA-om te 11 djece urednog razvoja u dobi od 4 do 7 godina. Sukladno pretpostavkama i stranim istraživanjima, rezultati su pokazali da djeca s AS-om i VFA-om pokazuju lošije grafomotoričke vještine u odnosu na djecu urednog razvoja, ali pokazuju dobro poznavanje i imenovanje slova kao i prepoznavanje kratkih riječi. Rezultati ovog istraživanja upućuju na to da djeca s AS-om i VFA-om pokazuju prosječne predvještine pisanja kao i djeca urednog razvoja te su u mogućnosti ostvariti dobra akademska postignuća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Lenček (mentor)

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rajnović, Ana
Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Rajnović, A. (2019) 'Predvještine pisanja kod djece s poremećajem iz spektra autizma', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rajnovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {54}, keywords = {Aspergerov sindrom, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, predvje\v{s}tine pisanja, grafomotori\v{c}ke vje\v{s}tine}, title = {Predvje\v{s}tine pisanja kod djece s poreme\'{c}ajem iz spektra autizma}, keyword = {Aspergerov sindrom, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, predvje\v{s}tine pisanja, grafomotori\v{c}ke vje\v{s}tine}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rajnovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {54}, keywords = {Asperger's syndrome, highfunctioning autism, pre-writing skills, graphomotor skills}, title = {Preliteracy skills in children with autism spectrum disorder}, keyword = {Asperger's syndrome, highfunctioning autism, pre-writing skills, graphomotor skills}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font