Pregled bibliografske jedinice broj: 1066758
Učinkovitost ICT-AAC aplikacije e-Galerija u poticanju jezičnih sposobnosti
Učinkovitost ICT-AAC aplikacije e-Galerija u poticanju jezičnih sposobnosti, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost ICT-AAC aplikacije e-Galerija u poticanju jezičnih sposobnosti
(Efficiency of ICT-AAC e-Gallery on promoting language skills)
Autori
Krasić, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2019
Stranica
51
Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
Informacijsko- komunikacijska tehnologija ; ICT-AAC aplikacija e-Galerija ; MAIN ; pripovijedanje ; logopedska podrška
(Information and communication tehnology ; ICT-AAC e-Gallery application ; MAIN ; storytelling ; speech and language support)
Sažetak
U današnje vrijeme, logopedi u svom radu sve češće koriste informacijsko-komunikacijsku tehnologiju. Tako su u okviru projekta ICT-AAC razvijene brojne aplikacije među kojima je i ICT-AAC aplikacija e-Galerija koja je namijenjena različitim korisnicima te nudi brojne mogućnosti. Jedna od njih je poticanje jezičnih sposobnosti djece. Stoga je cilj ovoga rada ispitati učinkovitost ICT-AAC aplikacije e-Galerija u poticanju istih. U istraživanje su uključena djeca tipičnog jezičnog razvoja, predškolske dobi. Ispitana je učinkovitost ICT-AAC aplikacije u poticanju pripovjednih sposobnosti, odnosno utjecaj aplikacije na proizvodnju i razumijevanje priče. Kao ispitni materijal je korištena hrvatska inačica višejezičnog instrumenta za ispitivanje pripovijedanja - MAIN. Ispitivanje je provođeno individualno te je pohranjen zvučni zapis svakog ispitanika. Rezultati su pokazali da su djeca uz pomoć ICT-AAC aplikacije e-Galerija postigla više rezultate na varijabli struktura priče, više rezultate na varijabli strukturalna složenost priče te veći ukupan broj riječi koje izražavaju unutarnja stanja. Također, djeca su postigla više rezultate u razumijevanju dijela priče koji im je prezentiran uz vizualnu podršku i zvučni zapis, nego dijela priče koji je prezentiran samo zvučnim zapisom. Budući da su djeca bolje proizvela i razumjela priču uz pomoć aplikacije, ICT-AAC aplikacija e-Galerija se može smatrati učinkovitom u poticanju jezičnih sposobnosti. Zahvaljujući dobivenim podacima možemo tvrditi da ICT-AAC aplikacija e-Galerija može biti koristan alat u logopedskom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Ivšac Pavliša
(mentor)