Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066755

Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga


Orlić, Patricia
Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066755 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga
(Efficacy of implementing augmentative and alternative communication in a child with congenital brain malformation)

Autori
Orlić, Patricia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.09

Godina
2019

Stranica
56

Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina

Neposredni voditelj
Popčević, Klara

Ključne riječi
potpomognuta komunikacija ; prirođene malformacije mozga ; mikrocefalija ; jezično-govorni razvoj ; učinkovitost intervencije
(augmentative and alternative communication (AAC) ; congenital brain malformations ; microcephaly ; speech and language development ; intervention efficiency)

Sažetak
Prirođene malformacije mozga predstavljaju skupinu oštećenja ili poremećaja u razvoju mozga koji nastaju za vrijeme trudnoće te su vidljivi po rođenju djeteta. Populacija djece s prirođenim malformacijama mozga izuzetno je heterogena zbog specifičnosti neurološkog razvoja te je iz tog razloga vrlo teško govoriti o jasnoj kliničkoj slici koja ih prati. Komunikacijski i jezično-govorni razvoj područje je u kojem većina djece s ovim poremećajima ima značajnih teškoća. Upravo iz tog razloga, velik broj djece s prirođenim malformacijama mozga ima složene komunikacijske potrebe te se često oslanja na različite oblike potpomognute komunikacije. Cilj ovog istraživanja je opisati specifičnosti komunikacijskog i jezično-govornog razvoja dječaka s prirođenim malformacijama mozga i primanom mikrocefalijom te utvrditi učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije u petomjesečnom periodu pružanja logopedske podrške. Ciljevi podrške bili su usmjereni na povećanje broja komunikacijskih funkcija te vrste i broja komunikacijskih sredstava, kao i na napredak u razini jezičnog razumijevanja i složenosti jezične proizvodnje. U svrhu poticanja korišteno je visoko-tehnološko (tablet uređaj i pripadajuća ICT-AAC aplikacija e-Galerija) i nisko-tehnološko (komunikacijska knjiga) pomagalo. Podaci o komunikacijskom i jezičnogovornom razvoju prikupljeni su putem analize pet video zapisa, ispunjenih Pragmatičkih profila svakodnevnih komunikacijskih vještina (PPSKV) te standardiziranih mjernih instrumenata (Komunikacijska razvojna ljestvica, Peabody slikovni test rječnika te Reynell razvojne ljestvice govora). Rezultati istraživanja su pokazali kako je dječak po završetku petomjesečnog perioda u kojem se odvijala podrška pokazao napredak u broju i vrsti korištenih komunikacijskih funkcija i sredstava te u razini jezičnog razumijevanja i složenosti jezične proizvodnje. Napredak u složenosti jezične proizvodnje koji je dječak po završetku istraživanja pokazao korištenjem dvočlanih i tročlanih iskaza ukazuje na važnu ulogu potpomognute komunikacije u poticanju jezičnog razvoja te dovodi u pitanje zabludu o negativnom učinku potpomognute komunikacije na razvoj govora. Ovo istraživanje daje doprinos u vidu prikaza razvojnog profila djeteta s prirođenim malformacijama mozga i mikrocefalijom te ističe bitne uloge potpomognute komunikacije prilikom poticanja komunikacijskog i jezično-govornog razvoja djece sa složenim komunikacijskim potrebama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Klara Popčević (mentor)

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Orlić, Patricia
Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Orlić, P. (2019) 'Učinkovitost uvođenja potpomognute komunikacije kod djeteta s prirođenom malformacijom mozga', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Orli\'{c}, Patricia}, year = {2019}, pages = {56}, keywords = {potpomognuta komunikacija, priro\djene malformacije mozga, mikrocefalija, jezi\v{c}no-govorni razvoj, u\v{c}inkovitost intervencije}, title = {U\v{c}inkovitost uvo\djenja potpomognute komunikacije kod djeteta s priro\djenom malformacijom mozga}, keyword = {potpomognuta komunikacija, priro\djene malformacije mozga, mikrocefalija, jezi\v{c}no-govorni razvoj, u\v{c}inkovitost intervencije}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Orli\'{c}, Patricia}, year = {2019}, pages = {56}, keywords = {augmentative and alternative communication (AAC), congenital brain malformations, microcephaly, speech and language development, intervention efficiency}, title = {Efficacy of implementing augmentative and alternative communication in a child with congenital brain malformation}, keyword = {augmentative and alternative communication (AAC), congenital brain malformations, microcephaly, speech and language development, intervention efficiency}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font