Pregled bibliografske jedinice broj: 1066750
Učinkovitost primjene adaptiranih slikovnica za poticanje jezičnih sposobnosti
Učinkovitost primjene adaptiranih slikovnica za poticanje jezičnih sposobnosti, 2019., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost primjene adaptiranih slikovnica za poticanje jezičnih sposobnosti
(Efficiency of Adapted Storybooks on Promoting Language Skills)
Autori
Alviž, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2019
Stranica
59
Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina
Ključne riječi
adaptirana slikovnica ; potpomognuta komunikacija ; zajedničko čitanje ; pripovijedanje ; MAIN
(Adapted Storybook ; Augmentative and Alternative Communciation ; Shared Stroybook Reading ; NArrative Skills ; MAIN)
Sažetak
Zajedničko čitanje slikovnica je naturalistička aktivnost kojom se potiču vještine rane pismenosti, a prediktivno je i za kasnije čitanje i pisanje. Djeca sa složenim komunikacijskim potrebama često nemaju pristup takvom obliku implicitnog učenja. Adaptirane slikovnice predstavljaju suvremenu metodu logopedske podrške u okviru potpomognute komunikacije. Upravo zbog širokog raspona prilagodbi pružaju mogućnost interaktivnog sudjelovanja djeci s različitim odstupanjima od urednog komunikacijsko- jezično- govornog razvoja, a pozitivni učinci javljaju se i kod populacije urednog razvoja. Cilj ovog istraživanja je ispitati učinkovitost čitanja adaptirane slikovnice u odnosu na čitanje standardne slikovnice u poticanju jezičnih sposobnosti. Jezične sposobnosti promatrane su u okviru pripovjednih sposobnosti kao elementa rane pismenosti na makrostrukturalnoj razini i razini razumijevanja sadržaja. Uzorak ispitanika činilo je 30 djece kronološke dobi između 5 ; 07 i 6 ; 07 godina, urednog kognitivnog i jezičnog razvoja. Za potrebe istraživanja korištene su dvije priče, Mačka i Pas, koje su dio instrumenta MAIN-hrvatska inačica: Višejezični instrument za ispitivanje pripovijedanja. Rezultati su pokazali kako se statistički značajne razlike javljaju u području razumijevanja sadržaja, korištenju riječi koje izražavaju unutarnja stanja te na varijabli strukturalna složenost na razini skraćenih epizoda (cilj-pokušaj ili cilj-ishod) uz veći broj strukturalno složenih epizoda u korist adaptiranih slikovnica. Nisu pronađene značajne razlike na varijabli struktura priče i na svim razinama strukturalne složenosti. Osim toga, subjektivno je uočena veća zainteresiranost djece za čitanje adaptirane slikovnice kao i općenito češće iniciranje i komentiranje slikovnice. U skladu s navedenim rezultatima možemo zaključiti kako čitanje adaptiranih slikovnica učinkovito potiče jezične sposobnosti kod djece urednog razvoja. Također, rezultati idu u prilog potrebi za učestalijom primjenom adaptiranih slikovnica i vizualne podrške u logopedskom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Ivšac Pavliša
(mentor)