Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066745

Implementacija potpomognute komunikacije kod dječaka s višestrukim teškoćama u razvoju


Zemljak, Zrinka
Implementacija potpomognute komunikacije kod dječaka s višestrukim teškoćama u razvoju, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implementacija potpomognute komunikacije kod dječaka s višestrukim teškoćama u razvoju
(The Implementation of Augmentative and Alternative Communication in a Child with Multiple Disabilities)

Autori
Zemljak, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.09

Godina
2018

Stranica
77

Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina

Ključne riječi
višestruke teškoće ; potpomognuta komunikcija ; motoričke teškoće ; izranjajuća komunikacija ; sklopke
(multiple disabilities ; AAC - Augmentative and Alternative Communication ; motor disorder ; beginning communication ; switch device)

Sažetak
Djeca s višestrukim teškoćama karakterizirana su kombinacijom teškoća u obliku neuromuskularnih disfunkcija, kognitivnih teškoća te drugih fizičkih i senzoričkih nedostataka. Ove popratne teškoće ograničavaju učenje i sprječavaju dijete u izvršavanju različitih svakodnevnih zadataka. Razumijevanje i sposobnost uporabe govornog jezika i komunikacije često su ograničeni te umanjuju mogućnosti komunikacije s okolinom što dovodi do ograničenja prilika za učenje i postizanja razvojnih ciljeva. Zadatak stručnjaka logopeda jest osmisliti strategije intervencije uz potporu različitih sustava potpomognute komunikacije specifične za svakog pojedinca ovisno o njegovim potrebama i sposobnostima. U ovom diplomskom radu prikazani su rezultati jednogodišnje logopedske podrške dječaku s višestrukim teškoćama u razvoju. Budući da dječak nema razvijenu jezičnu ekspresiju i postoje značajna intelektualna i motorička ograničenja, poticanje se temeljilo na radu s visokotehnološkim pomagalima – jednostruka sklopka i ICT-AAC aplikacija e-Galerija na tabletu te niskotehnološkom pomagalu – vizualni raspored. Ciljevi terapije uključivali su ostvarivanje komunikacijskih izmjena kroz više različitih komunikacijskih sredstava, povećanje broja komunikacijskih funkcija kroz uporabu visokotehnoloških pomagala te poticanje razvoja jezičnog razumijevanja i vještina igre. Ujedno se težilo se da dječak uz navedena pomagala usvoji uzročno-posljedičnu vezu kroz aktivnosti traženja predmeta i nastavka aktivnosti. Nakon jednogodišnjeg poticanja dječak je pokazao napredak u obliku većeg broja komunikacijskih izmjena, povećanja uporabe vokalizacija te samostalnih odgovora uz visokotehnološka pomagala. Doprinos ovog diplomskog rada jest prikaz implementacije potpomognute komunikacije u obliku visoko- i nisko-tehnoloških pomagala kod pojedinaca s višestrukim teškoćama te značajnim komunikacijskim ograničenjima. Daje se pregled literature o višestrukim teškoćama i onih popraćenih motoričkim ograničenjima, izranjajućoj komunikaciji, osmišljavanju intervencije potpomognute komunikacije, uporabi pomagala te važnosti uključivanja roditelja i obitelji kao primarnih komunikacijskih partnera.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Zemljak, Zrinka
Implementacija potpomognute komunikacije kod dječaka s višestrukim teškoćama u razvoju, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Zemljak, Z. (2018) 'Implementacija potpomognute komunikacije kod dječaka s višestrukim teškoćama u razvoju', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zemljak, Zrinka}, year = {2018}, pages = {77}, keywords = {vi\v{s}estruke te\v{s}ko\'{c}e, potpomognuta komunikcija, motori\v{c}ke te\v{s}ko\'{c}e, izranjaju\'{c}a komunikacija, sklopke}, title = {Implementacija potpomognute komunikacije kod dje\v{c}aka s vi\v{s}estrukim te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {vi\v{s}estruke te\v{s}ko\'{c}e, potpomognuta komunikcija, motori\v{c}ke te\v{s}ko\'{c}e, izranjaju\'{c}a komunikacija, sklopke}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zemljak, Zrinka}, year = {2018}, pages = {77}, keywords = {multiple disabilities, AAC - Augmentative and Alternative Communication, motor disorder, beginning communication, switch device}, title = {The Implementation of Augmentative and Alternative Communication in a Child with Multiple Disabilities}, keyword = {multiple disabilities, AAC - Augmentative and Alternative Communication, motor disorder, beginning communication, switch device}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font