Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066744

Mogućnosti poticanja jezične proizvodnje zasnovane na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji


Rodić, Ines
Mogućnosti poticanja jezične proizvodnje zasnovane na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti poticanja jezične proizvodnje zasnovane na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji
(ICT Based Solutions for Encouraging Language Expression)

Autori
Rodić, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.09

Godina
2018

Stranica
50

Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina

Ključne riječi
ICT-AAC aplikacija "Jezična gradilica" ; informacijsko i komunikacijska tehnologija ; jezične teškoće ; morfologija ; imenska i glagolska množina
(ICT-AAC app "Jezična gradilica" ; information and communication technology ; language impairment ; morphology ; noun and verb plural)

Sažetak
Usvajanje morfološkog sustava je složen i dugotrajan proces, pogotovo u morfološki bogatim jezicima kao što je hrvatski. Djetetovo postupno usvajanje morfoloških pravila vidljivo je u pogreškama koje čini tijekom tvorbe riječi. Te pogreške pokazatelj su napredovanja u uspostavljanju jezičnih pravila i pokazatelj jezične produktivnosti. Međutim, ne prate sva djeca jednak obrazac jezičnog razvoja. Tijekom jezičnog usvajanja, kod otprilike 5% do 8% djece javljaju se jezične teškoće. Kod djece s jezičnim teškoćama često su najveća odstupanja u području morfologije, što je vidljivo i u greškama pri korištenju gramatičkih morfema za oblikovanje množine. Informacijsko i komunikacijska tehnologija (ICT) predstavlja najprodorniju tehnologiju današnjice. Sve je veći broj zanimljivih rješenja za ovladavanje različitim jezičnim znanjima. S obzirom na manjak visokotehnoloških metoda koje potiču jezični razvoj na hrvatskom jeziku, nastala je ideja o kreiranju aplikacije kojom se potiče ovladavanje gramatičkim morfemima za imensku i glagolsku množinu. Kroz interdisciplinarnu suradnju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta s Fakultetom elektrotehnike i računarstva osmišljena je i razvijena ICT-AAC aplikacija „Jezična gradilica“. „Jezična gradilica“ prva je aplikacija u okviru ICT-AAC projekta koja na atraktivan način potiče morfološki razvoj djece predškolske dobi. Cilj rada bio je ispitati ovladanost gramatičkim morfemima za imensku i glagolsku množinu kod djece tipičnog jezičnog razvoja (TJR) te njihove rezultate usporediti s rezultatima djece s jezičnim teškoćama (JT) koristeći novo razvijenu ICT-AAC aplikaciju „Jezična gradilica“. Također, cilj je bio ispitati interes za korištenje aplikacije te razinu njezine pristupačnosti. Uzorak ispitanika činio je 41 ispitanik između 5 ; 00 i 6 ; 01 godina. Ispitanici su podijeljeni u dvije skupine: 30-ero ispitanika tipičnog jezičnog razvoja i 11-ero ispitanika s jezičnim teškoćama. Rezultati ukazuju na visoku ovladanost gramatičkim morfemima za imensku i glagolsku množinu kod djece TJR-a predškolske dobi. Između skupina ispitanika TJR-a i skupine ispitanika s JT-om potvrđene su razlike u uspješnosti rješavanja zadataka imenske i glagolske množine. Najznačajnije razlike su u broju ponavljanja zvučnog zapisa odgovora. Interes za korištenje aplikacije te pristupačnost aplikacije pokazali su se vrlo visokim među ispitanicima. Uzevši u obzir dobivene rezultate, čini se da ICT-AAC aplikacija „Jezična gradilica“ može zamijeniti uvrježenije metode poticanja jezičnog znanja, poput zadataka na papiru. Osim što može pomoći logopedima i drugim stručnjacima unutar predškolskih ustanova, može se koristiti i u obiteljskom kontekstu. Aplikaciju je moguće besplatno preuzeti na tri različite platforme, što ju čini lako dostupnom širokom spektru korisnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rodić, Ines
Mogućnosti poticanja jezične proizvodnje zasnovane na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Rodić, I. (2018) 'Mogućnosti poticanja jezične proizvodnje zasnovane na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rodi\'{c}, Ines}, year = {2018}, pages = {50}, keywords = {ICT-AAC aplikacija "Jezi\v{c}na gradilica", informacijsko i komunikacijska tehnologija, jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, morfologija, imenska i glagolska mno\v{z}ina}, title = {Mogu\'{c}nosti poticanja jezi\v{c}ne proizvodnje zasnovane na informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji}, keyword = {ICT-AAC aplikacija "Jezi\v{c}na gradilica", informacijsko i komunikacijska tehnologija, jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, morfologija, imenska i glagolska mno\v{z}ina}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rodi\'{c}, Ines}, year = {2018}, pages = {50}, keywords = {ICT-AAC app "Jezi\v{c}na gradilica", information and communication technology, language impairment, morphology, noun and verb plural}, title = {ICT Based Solutions for Encouraging Language Expression}, keyword = {ICT-AAC app "Jezi\v{c}na gradilica", information and communication technology, language impairment, morphology, noun and verb plural}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font