Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066727

Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama


Vekić, Mara
Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama
(Manual symbols in communication with children with multiple disabilities)

Autori
Vekić, Mara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.03

Godina
2013

Stranica
70

Mentor
Pribanić, Ljubica

Neposredni voditelj
Milković, Marina

Ključne riječi
višestruke teškoće, potpomognuta komunikacija, manualni simboli, znakovi, hrvatski znakovni jezik
(multiple disabilities, alternative and augmentative communication, manual symbols, signs, Croatian Sign Language)

Sažetak
Dijete s višestrukim teškoćama ono je dijete koje ima više od jednog oštećenja, što uključuje: tjelesne, intelektualne, komunikacijske, senzorne i emocionalne teškoće (Mednick, 2004). Djeca s višestruki teškoćama imaju složene komunikacijske potrebe. Te komunikacijske potrebe proizlaze iz atipičnog razvoja, koji je rezultat nedovljno razvijenih komunikacijskih vještina. Oruđe koje se koristi u razvoju komunikacije osoba koje ne mogu komunicirati konvencionalno naziva se potpomognuta, odnosno, alternativna i augmentativna komunikacija (AAK) ; ova sredstva pojačavaju postojeće sposobnosti ili omogućuju alternativne načine komunikacije (King, 2006). Manualni simboli su jedno od komunikacijskih sredstava koja se koriste u sustavima popomognute komunikacije. Osim gesta i facijalne ekspresije, u manualne simbole spadaju i znakovi iz znakovnog jezika. Provedeno je istraživanje kao bi se istražila uporaba manualnih simbola u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama. U istraživanju je sudjelovalo petoro djece, korisnika usluga Centra ˝Mali dom˝. U ovom istraživanju znakovi iz hrvatskog znakovnog jezika su korišteni u rehabilitacijskim aktivnostima. Znakovi su korišteni u svrhu poboljšanja komunikacije i poticanja sveukupnog razvoja. Rezultati istraživanja pokazali su napredak u razvoju komunikacijskih vještina svih ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljubica Pribanić (mentor)

Avatar Url Marina Milković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vekić, Mara
Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Vekić, M. (2013) 'Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Veki\'{c}, Mara}, year = {2013}, pages = {70}, keywords = {vi\v{s}estruke te\v{s}ko\'{c}e, potpomognuta komunikacija, manualni simboli, znakovi, hrvatski znakovni jezik}, title = {Manualni simboli u komunikaciji s djecom s vi\v{s}estrukim te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {vi\v{s}estruke te\v{s}ko\'{c}e, potpomognuta komunikacija, manualni simboli, znakovi, hrvatski znakovni jezik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Veki\'{c}, Mara}, year = {2013}, pages = {70}, keywords = {multiple disabilities, alternative and augmentative communication, manual symbols, signs, Croatian Sign Language}, title = {Manual symbols in communication with children with multiple disabilities}, keyword = {multiple disabilities, alternative and augmentative communication, manual symbols, signs, Croatian Sign Language}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font