Pregled bibliografske jedinice broj: 1066727
Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama
Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manualni simboli u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama
(Manual symbols in communication with children with multiple disabilities)
Autori
Vekić, Mara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.03
Godina
2013
Stranica
70
Mentor
Pribanić, Ljubica
Neposredni voditelj
Milković, Marina
Ključne riječi
višestruke teškoće, potpomognuta komunikacija, manualni simboli, znakovi, hrvatski znakovni jezik
(multiple disabilities, alternative and augmentative communication, manual symbols, signs, Croatian Sign Language)
Sažetak
Dijete s višestrukim teškoćama ono je dijete koje ima više od jednog oštećenja, što uključuje: tjelesne, intelektualne, komunikacijske, senzorne i emocionalne teškoće (Mednick, 2004). Djeca s višestruki teškoćama imaju složene komunikacijske potrebe. Te komunikacijske potrebe proizlaze iz atipičnog razvoja, koji je rezultat nedovljno razvijenih komunikacijskih vještina. Oruđe koje se koristi u razvoju komunikacije osoba koje ne mogu komunicirati konvencionalno naziva se potpomognuta, odnosno, alternativna i augmentativna komunikacija (AAK) ; ova sredstva pojačavaju postojeće sposobnosti ili omogućuju alternativne načine komunikacije (King, 2006). Manualni simboli su jedno od komunikacijskih sredstava koja se koriste u sustavima popomognute komunikacije. Osim gesta i facijalne ekspresije, u manualne simbole spadaju i znakovi iz znakovnog jezika. Provedeno je istraživanje kao bi se istražila uporaba manualnih simbola u komunikaciji s djecom s višestrukim teškoćama. U istraživanju je sudjelovalo petoro djece, korisnika usluga Centra ˝Mali dom˝. U ovom istraživanju znakovi iz hrvatskog znakovnog jezika su korišteni u rehabilitacijskim aktivnostima. Znakovi su korišteni u svrhu poboljšanja komunikacije i poticanja sveukupnog razvoja. Rezultati istraživanja pokazali su napredak u razvoju komunikacijskih vještina svih ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb