Pregled bibliografske jedinice broj: 1066726
Povezanost sociodemografskih obilježja i roditeljskih odgojnih postupaka s procjenom obrazovanja i uspjehom učenika
Povezanost sociodemografskih obilježja i roditeljskih odgojnih postupaka s procjenom obrazovanja i uspjehom učenika, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost sociodemografskih obilježja i
roditeljskih odgojnih postupaka s procjenom
obrazovanja i uspjehom učenika
(The relationship between sociodemographic
characteristics and parental upbringing
procedures with assessment of education and
student achievement)
Autori
Golomejić, Filomena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.10
Godina
2015
Stranica
58
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
socioekonomski status, kažnjavanje, školski uspjeh, stav prema obrazovanju
(socioeconomic status, punishment, school achievement, attitude towards education)
Sažetak
Osim socioekonomskog statusa, obrazovanja roditelja i strukture njihove obitelji, na školski uspjeh djece i njihov stav o obrazovanju utječu i roditeljski odgojni postupci koji mogu biti negativni ili pozitivni. Cilj je ovog istraživanja ispitati povezanost socioekonomskog statusa učenika i doživljaja fizičkog kažnjavanja roditelja sa školskim uspjehom i stavom učenika prema obrazovanju. U istraživanju je sudjelovalo 175 učenika (33, 7% M i 64, 6% Ž) srednjih škola u Zagrebu. Rezultati su pokazali da više od polovine učenika smatra da u životu bolje prolaze ljudi koji su svoju diplomu dobili na neregularan način, a nešto manje od polovine učenika smatra da znanjem ne mogu ostvariti odgovarajući ugled u društvu. Utvrđeno je da su učenike za lošu školsku ocjenu njihovi roditelji najčešće kažnjavali ukidanjem povlastica, vrijeđanjem i psovanjem te zanemarivanjem. Utvrđena je statistički značajna pozitivna povezanost između školskog uspjeha i mjesečnog primanja kućanstva, a negativna povezanost između školskog uspjeha i kažnjavanja za lošu ocjenu ukidanjem povlastica. Zaključeno je da odgojitelji i učitelji ne mogu utjecati na sociodemografska obilježja učenika i njihovih roditelja, ali konstruktivnim odgojnim postupcima mogu izgraditi pozitivan stav učenika prema obrazovanju, za koje se očekuje da mogu u budućnosti rezultirati nastavkom školovanja, a za vjerovati je i boljim socioekonomskim statusom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)