Pregled bibliografske jedinice broj: 1066719
Utjecaj zlostavljanja na poteškoće u učenju i ponašanju djece
Utjecaj zlostavljanja na poteškoće u učenju i ponašanju djece, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj zlostavljanja na poteškoće u učenju i
ponašanju djece
(The impact of abuse on children's learning and
behavioral difficulties)
Autori
Somek, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.06
Godina
2015
Stranica
81
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
zlostavljanje, djeca, trauma, poteškoće učenja i ponašanja, školsko ozračje
(abuse, children, trauma, difficulties in learning and behavior, school climate)
Sažetak
Zlostavljanje i zanemarivanje djece predstavlja traumatsko iskustvo koje utječe na kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj djece. Zbog izloženosti zlostavljanju kod žrtava se uočavaju teškoće u svakodnevnom funkcioniranju, osobito su vidljive u ponašanju i stjecanju nužnih znanja i vještina za život u zajednici. Zlostavljana djeca imaju manje samopoštovanja, osjećaju se nesposobnima i nemaju osjećaj kontrole za ono što im se događa. Teškoće se posebno očituju u odgojno-obrazovnom procesu, ali za to učitelji nisu dovoljno pripremljeni. Budući su učitelji svakodnevno s djecom oni mogu uočiti znakove nasilja, a kako imaju i djelomičan uvid u ponašanje roditelja to im u nekim situacijama također može pomoći u otkrivanju zlostavljanja. No za to je učiteljima i drugih stručnjacima koji rade s djecom potrebna edukacija i osposobljenost za postupanje u konkretnim školskim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)