Pregled bibliografske jedinice broj: 1066700
Oblici i obilježja elektroničkog nasilja među djecom osnovnoškolske dobi
Oblici i obilježja elektroničkog nasilja među djecom osnovnoškolske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066700 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblici i obilježja elektroničkog nasilja među
djecom osnovnoškolske dobi
(Forms and characteristics of electronic violence
among primary school children)
Autori
Smetiško, Ljerka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.07
Godina
2014
Stranica
57
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
elektroničko nasilje, negativne emocije, reakcije na elektroničko nasilje
(cyberbulling, negative emotions, reactions to cyberbulling)
Sažetak
Elektroničko nasilje relativno je nova pojava, koja je unatoč tome veoma raširena među djecom. Radi ispitivanja učestalosti i izloženosti elektroničkom nasilju te utvrđivanja postoji li razlika između žrtve i počinitelja nasilja prema sociodemografskim varijablama, ponašajnim i emocionalnim reakcijama provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo 139 učenika (48, 2% M i 51, 8% Ž) 6., 7. i 8. razreda osnovne škole, prosječne dobi 13, 4 godina. Rezultati pokazuju da ispitanici najčešće doživljavaju nasilje na društvenim mrežama, zatim preko e-poruka, a najmanji broj doživljava nasilje preko tekstnih poruka na mobilnom uređaju. Nakon doživljenog nasilja ispitani učenici najčešće su osjećali ljutnju, ravnodušnost, frustriranost i tugu, a utvrđena je i pozitivna, statistički značajna povezanost između gotovo svih analiziranih oblika nasilja i negativnih osjećaja učenika. Najčešći razlozi za počinjenje nasilja koje učenici navode su: osveta, zabava i mržnja. U zaključku se sugerira kako elektroničko nasilje može izazvati višestruke, emocionalne reakcije djece i zbog toga roditelji trebaju pridavati više pozornosti onome što njihova djeca rade dok su na internetu, a isto tako učitelji trebaju više razgovarati sa svojim učenicima o sigurnosti u virtualnom prostoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)