Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066693

Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole


Ceković, Andrea
Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole
(Electronic violence among primary school students)

Autori
Ceković, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.07

Godina
2014

Stranica
75

Mentor
Bilić, Vesna

Ključne riječi
klasično nasilje, elektroničko nasilje, žrtva, nasilnik, promatrač
(traditional violence, electronic violence, victim, bully, observer)

Sažetak
U uvodnom dijelu ovog rada analiziraju se teorijske spoznaje o klasičnom i elektroničkom nasilju, njihovim sudionicima, oblicima i obilježjima te razlikama i sličnostima među njima. U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja u kojem je sudjelovalo 211 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole (54% djevojčica i 46% dječaka). Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost činjenja (počinitelji) i izloženost elektroničkom nasilju (žrtve) te koji su najčešći razlozi za nasilno ponašanje i viktimizaciju. Utvrđeno je da gotovo svi ispitanici imaju otvoren profil i najviše vremena provode na društvenim mrežama (43, 30%). Prema samoiskazu ispitanika njih 50, 7% doživjelo je elektroničko nasilje. Žrtve elektroničkog nasilja pokazuju osjećaje tuge, frustracije, straha, srama, ljutnje koji su u velikoj mjeri međusobno povezani. Osim emocionalnih reakcija, žrtve su najčešće na nasilje reagirale blokiranjem počinitelja. A najčešći razlozi počinjenja elektroničkog nasilja su zabava i osveta, a manji dio ispitanika nije znao identitet počinitelja (22, 30%). Istraživanjem su potvrđene teze kako počinitelji elektroničkog nasilja mogu biti i žrtvama tog istog nasilja. Nameće se potreba poduzimanja adekvatnijih i žurnih preventivnih aktivnosti u svrhu suzbijanja ovog novog i raširenog problema među djecom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ceković, Andrea
Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Ceković, A. (2014) 'Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cekovi\'{c}, Andrea}, year = {2014}, pages = {75}, keywords = {klasi\v{c}no nasilje, elektroni\v{c}ko nasilje, \v{z}rtva, nasilnik, promatra\v{c}}, title = {Elektroni\v{c}ko nasilje me\dju u\v{c}enicima osnovne \v{s}kole}, keyword = {klasi\v{c}no nasilje, elektroni\v{c}ko nasilje, \v{z}rtva, nasilnik, promatra\v{c}}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cekovi\'{c}, Andrea}, year = {2014}, pages = {75}, keywords = {traditional violence, electronic violence, victim, bully, observer}, title = {Electronic violence among primary school students}, keyword = {traditional violence, electronic violence, victim, bully, observer}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font