Pregled bibliografske jedinice broj: 1066693
Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole
Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektroničko nasilje među učenicima osnovne škole
(Electronic violence among primary school students)
Autori
Ceković, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2014
Stranica
75
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
klasično nasilje, elektroničko nasilje, žrtva, nasilnik, promatrač
(traditional violence, electronic violence, victim, bully, observer)
Sažetak
U uvodnom dijelu ovog rada analiziraju se teorijske spoznaje o klasičnom i elektroničkom nasilju, njihovim sudionicima, oblicima i obilježjima te razlikama i sličnostima među njima. U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja u kojem je sudjelovalo 211 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole (54% djevojčica i 46% dječaka). Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost činjenja (počinitelji) i izloženost elektroničkom nasilju (žrtve) te koji su najčešći razlozi za nasilno ponašanje i viktimizaciju. Utvrđeno je da gotovo svi ispitanici imaju otvoren profil i najviše vremena provode na društvenim mrežama (43, 30%). Prema samoiskazu ispitanika njih 50, 7% doživjelo je elektroničko nasilje. Žrtve elektroničkog nasilja pokazuju osjećaje tuge, frustracije, straha, srama, ljutnje koji su u velikoj mjeri međusobno povezani. Osim emocionalnih reakcija, žrtve su najčešće na nasilje reagirale blokiranjem počinitelja. A najčešći razlozi počinjenja elektroničkog nasilja su zabava i osveta, a manji dio ispitanika nije znao identitet počinitelja (22, 30%). Istraživanjem su potvrđene teze kako počinitelji elektroničkog nasilja mogu biti i žrtvama tog istog nasilja. Nameće se potreba poduzimanja adekvatnijih i žurnih preventivnih aktivnosti u svrhu suzbijanja ovog novog i raširenog problema među djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)