Pregled bibliografske jedinice broj: 1066637
Tretman djece i mladih s problemima u ponašanju – hrvatska perspektiva
Tretman djece i mladih s problemima u ponašanju – hrvatska perspektiva // Residenital Care for Children
Planina, Slovenija, 2019. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1066637 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tretman djece i mladih s problemima u ponašanju – hrvatska
perspektiva
(Treatment of children and youth with behavioral problems - a
Croatian perspective)
Autori
Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Residenital Care for Children
Mjesto i datum
Planina, Slovenija, 13.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
djeca, intervencije, problemi u ponašanju
(children, interventions, behaviour problems)
Sažetak
Polazeći od paradigme dječjih prava te znanstvenih i stručnih spoznaja o nepovoljnim utjecajima institucionalizacije na razvoj djece brojne zemlje nastoje razvijati nove oblike alternativne skrbi za djecu. Novi oblici skrbi primarno su usmjereni na prevenciju izdvajanja djeteta iz obitelji te smanjenje smještaja u institucije. Oni počivaju na procesima deinstitucionalizacije i transformacije institucija socijalne skrbi. Cilj deinstitucionalizacije je omogućiti svakom djetetu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, da umjesto u instituciji odrasta u uvjetima koji su što sličniji obiteljskima – u udomiteljstvu, posvojiteljskim obiteljima ili u organiziranom stanovanju. Stoga, deinstitucionalizacija ne podrazumijeva zatvaranje ustanova koje pružaju institucionalnu skrb za djecu, već podrazumijeva procese koje su usmjereni na razvijanje novih socijalnih usluga namijenjenih djeci, mladima i obiteljima u riziku, na razvijanje usluga u zajednici te poboljšanje kvalitete tretmana za djecu kojoj je nužna institucionalna skrb. Kada je riječ o transformaciji ustanova za djecu s problemima u ponašanju u Planu iz 2011. godine bilo je predviđeno da se do kraja 2016. godine, broj djece u tim ustanovama smanji za 40% te da se ovoj skupini djece osiguraju odgovarajuće usluge u zajednici. Plan je potaknuo je izradu Operativnog plana deinstitucionalizacije i transformacije domova socijalne skrbi (2014-2016) koji je razradio precizne aktivnosti za sve odgojne ustanove za djecu i mlade s problemima u ponašanju. Individualni planovi pojedinih ustanova bili su usmjereni na smanjenje broja smještaja djece i mladih u domove, razvijanje usluga organiziranog stanovanja, udomiteljstva, usluge savjetovanja i pomaganja pojedincu i obitelji te poludnevnog boravka. Vidljivo je da se sustav odgojnih ustanova mijenja, ali relativno sporo i s brojnim izazovima. Promjene obuhvaćaju funkcioniranje ustanova i odgojne procese prema djeci i mladima. Mijenjaju se fizičko- materijalni uvjeti ustanova, razvijaju se nove usluge i programi, sve je veća potreba za usavršavanjem stručnih djelatnik i povećava se suradnja s lokalnom zajednicom i nevladinim organizacijama. Većina dosadašnjih hrvatskih istraživanja i stručnih radova (Sovar, 2015 ; Petrović, Laklija, 2017) izvještavala su o tijeku procesa deinstitucionalizacije za domove za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Budući da su djeca s problemima u ponašanju posebno ranjiva skupina koja se nalazi u drugačijim oblicima skrbi i tretmana od djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi važno je sagledati specifičnosti deinstitucionalizacije i transformacije odgojnih ustanova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(autor)