Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066624

Kontekstualne odrednice aktivne participacije učenika u školi


Huić, Aleksandra; Kranželić, Valentina; Širanović, Ana; Osmak Franjić, Davorka; Borić, Ivana
Kontekstualne odrednice aktivne participacije učenika u školi // 24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1066624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kontekstualne odrednice aktivne participacije učenika u školi
(Contextual determinants of active student participation in school)

Autori
Huić, Aleksandra ; Kranželić, Valentina ; Širanović, Ana ; Osmak Franjić, Davorka ; Borić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
aktivna participacija, učenici
(active participation, pupils)

Sažetak
Konvencija o pravima djeteta jamči prava djece na participaciju u svim okruženjima i stvarima koje ih se tiču, pa tako i u školi. Načini na koje učenici u školi mogu ostvariti svoja participativna prava podrazumijevaju slobodno izražavanje mišljenja od strane učenika, ozbiljno razmatranje tih mišljenja od strane odraslih prilikom donošenja odluka koje se tiču učenika, formalnu participaciju kroz učenička predstavnička tijela, individualni doprinos na razini razreda te sudjelovanje u i predlaganje školskih projekata i aktivnosti. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri učenici u svojoj školi percipiraju postojanje nekih od oblika aktivne participacije, poglavito izražavanje i uzimanje u obzir mišljenja, te sudjelovanje i pokretanje školskih projekata i akcija. Dodatno, zanimalo nas je i kakvu ulogu pri tome imaju kontekstualni faktori poput podrške vršnjaka i nastavnika, nastavničkih ponašanja, te osjećaj pripadnosti školi. Očekivali smo da će povoljniji kontekst biti povezan s višom razinom učeničke aktivne participacije u školi. Na uzorku od 2720 učenika iz osnovnih škola, te gimnazija i strukovnih škola iz svih regija Hrvatske (55% učenica) ispitali smo percepciju razine aktivne participacije učenika u školi, njihov osjećaj pripadnosti školi, percepciju podrške nastavnika i vršnjaka, te kako vide ponašanje nastavnika vezano uz uvažavanje mišljenja različitih grupa učenika. Rezultati su pokazali kako su više razine sudjelovanja u školskim projektima te izražavanja mišljenja povezane s više podrške i od strane nastavnika i od strane učenika, te izraženijim osjećajem pripadnosti školi. Percepcija nastavničkog nejednakog postupanja prema učenicima (favoriziranje miljenika i ignoriranje problematičnih i manjina) povezana je s manje izražavanja mišljenja i osjećajem da se učenička mišljenja ne uzima u obzir, međutim nije povezana sa sudjelovanjem u školskim projektima. U radu su raspravljene praktične implikacije i smjernice za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Huić, Aleksandra; Kranželić, Valentina; Širanović, Ana; Osmak Franjić, Davorka; Borić, Ivana
Kontekstualne odrednice aktivne participacije učenika u školi // 24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Huić, A., Kranželić, V., Širanović, A., Osmak Franjić, D. & Borić, I. (2019) Kontekstualne odrednice aktivne participacije učenika u školi. U: 24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019).
@article{article, author = {Hui\'{c}, Aleksandra and Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and \v{S}iranovi\'{c}, Ana and Osmak Franji\'{c}, Davorka and Bori\'{c}, Ivana}, year = {2019}, keywords = {aktivna participacija, u\v{c}enici}, title = {Kontekstualne odrednice aktivne participacije u\v{c}enika u \v{s}koli}, keyword = {aktivna participacija, u\v{c}enici}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hui\'{c}, Aleksandra and Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and \v{S}iranovi\'{c}, Ana and Osmak Franji\'{c}, Davorka and Bori\'{c}, Ivana}, year = {2019}, keywords = {active participation, pupils}, title = {Contextual determinants of active student participation in school}, keyword = {active participation, pupils}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font