Pregled bibliografske jedinice broj: 1066599
Vrednovanje umjetnosti II. dio
Vrednovanje umjetnosti II. dio // Teorijski dijalozi/Theoretical Dialogues: Umjetnost i vrijednost II. dio
Rijeka, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1066599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje umjetnosti II. dio
(The evaluation of art, 2nd part)
Autori
Lah, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
Teorijski dijalozi/Theoretical Dialogues: Umjetnost i vrijednost II. dio
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
umjetnost i megakulturne paradigme, kriteriji vrednovanja u umjetnosti
(art and megacultural paradigms, criteria for evaluation of art)
Sažetak
Problem vrijednosti u ovom se radu razmatra kroz različite oblike, načine i moduse povijesnog vrednovanja na polju vizualne umjetnosti, s pretpostavkom da su svi tipovi preferencija prema određenom umjetničkom djelu ili djelima, u odnosu na druga u srodnoj skupini, specifični postupci vrednovanja. Najčešći među njima su procjenjivanje umjetnine, atribucija, institucionalizacija, određivanje prioriteta u izložbenoj djelatnosti, zaštiti, otkupu ili restauraciji, i kao takvi praktični su odraz sustava označavanja i stvaranja hijerarhija, te su odraz normativno definiranih dispozicija ili vrijednosno relativiziranih koncepata. Kroz povijesni pregled kulturnih paradigmi, posebno onih što su jasno razlučive na povijesno umjetničkoj matrici velikih stilskih razdoblja, ekstrahiraju se za njih specifična svojstva vrijednosti. Formalne značajke umjetničkih djela pokazuje se, najbolje svjedoče ishodište preferencija, ili institucionalizirane kriterije naručitelja, a potom i suprotstavljene im vrijednosne kriterije umjetnika ili kritičara posrednika, od kasnog XVIII st. na dalje. Od perioda ranog romantizma time, markirana je granica između tradicionalnih i modernih obrazaca vrednovanja, odnosno, početak se vrijednosnog pluralizma usko povezuje s promjenom shvaćanja prirode vizualnog medija. U zaključku se pokazuje kako su suvremeni konflikti vrednovanja u velikoj mjeri posljedica ireverzibilnog i entropijskog stanja kulture u XXI stoljeću, te da smo upućeni na reviziju, ne toliko do sada prihvaćenih i standardiziranih vrijednosti, koliko poznatih nam sustava vrednovanja, i posljedično tome vrijednosnih opisa umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti