Pregled bibliografske jedinice broj: 1066595
Značajni učinci forme u okviru paradigmatskih režima reprezentacije
Značajni učinci forme u okviru paradigmatskih režima reprezentacije // Nove teorije slike : Vizualni studiji i znanost o slici
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1066595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajni učinci forme u okviru paradigmatskih
režima reprezentacije
(The significant effects of the form within a
framework of the paradigmatic regimes of
representation)
Autori
Lah, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
Nove teorije slike : Vizualni studiji i znanost o slici
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
teorijske reprezentacije kulture, vizualne reprezentacije kulture
(theoretical representations of culture, visual representations of culture)
Sažetak
Izlaganje se temelji na pretpostavci „preslikavanja“ metodoloških postulata izvođenja dominantnih povijesnih teorija u filozofiji i znanosti na izvođenje dominantnih vizualnih formi. Tako se filozofska, epistemološka, dominantno logička argumentacija u klasičnom razdoblju antičke Grčke izvedbeno preslikavala na oblikovno formaliziranje vizualnog u istom razdoblju, kao matematički argument realističnosti cjeline na temelju odnosa među dijelovima. Srodnost formalnih matrica, ovdje logičko-matematičkih, očita je, bez obzira na različite sadržajne orijentire u filozofiji i vizualnom oblikovanju istog razdoblja/kulture. Istodobno, spoznajna doktrina u filozofiji klasičnog razdoblja gotovo da je bila suprotstavljena mitologemsko- mimetičkom okviru reprezentacije u likovnoj umjetnosti. No, u duhu same formalizacije (izvođenja) ona je suglasna, povezana i slična. Po istom principu diferenciraju se paradigmatski režimi reprezentacije antičkog Rima, mističko-kršćanskog i novovjekovnog razdoblja u europskoj kulturi, a potom i modernistički, postmodernistički kao i suvremeni/aktualni (samo uvjetno) intrinzični modeli formalizacije. Za razliku od poveznice misaonog i vizualnog u okviru paradigmatskog režima reprezentacije, mnoge su se teorijske reprezentacije istovremeno, kvalificirale kao značenjski relativne i relativizirajuće. Time se dominantna forma (statusno priznata i posebno značajna) nameće i kao paradigmatski ključ izvedbe, a time i jedini značenjski nedvosmislen režim reprezentacije. Zaključno se pokazuje kako kulturni značaj formalizacije nadilazi društvenu ulogu reprezentacije, poistovjećujući formalizaciju i reprezentaciju, odnosno (i sasvim pogrešno) značaj i značenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti