Pregled bibliografske jedinice broj: 1066593
Promjena disciplinarnog okvira likovne kritike od šezdesetih godina dvadesetog stoljeća do danas
Promjena disciplinarnog okvira likovne kritike od šezdesetih godina dvadesetog stoljeća do danas // Zbornik 4. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti - Institucije povijesti umjetnosti / Mance, Ivana ; Petrinović, Martina ; Trška, Tanja (ur.).
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Institut za povijest umjetnosti, 2019. str. 137-141 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1066593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjena disciplinarnog okvira likovne kritike od
šezdesetih godina dvadesetog stoljeća do danas
(The change of disciplinary framework of visual
arts criticism from the 1960s until the present
day)
Autori
Lah, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik 4. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti - Institucije povijesti umjetnosti
/ Mance, Ivana ; Petrinović, Martina ; Trška, Tanja - Zagreb : Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Institut za povijest umjetnosti, 2019, 137-141
Skup
4. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti: Institucije povijesti umjetnosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.11.2016. - 26.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Promjena disciplinarnog okvira likovne kritike od šezdesetih godina dvadesetog stoljeća do danas
(The change of disciplinary framework of visual arts criticism from the 1960s until the present day)
Sažetak
Članak se bavi povijesnim uzrocima promjene disciplinarnog okvira likovne kritike u razdoblju od šezdesetih godina dvadesetog stoljeća do danas. Temelji se na analizi teorijskih i znanstvenih izvora, kao i pojava u strukovnoj praksi likovne kritike, sve u odnosu na promjene nastale u načinu poimanja i vrednovanja umjetničkih djela u navedenom razdoblju. Apostrofiraju se promjene nastale nakon što je neumjetnički predmet u neumjetničkom kontekstu mogao steći status umjetničkog djela, i nakon što je prihvaćen konsenzus kakvog ga je postavila institucionalna teorija umjetnosti. Pokazuje se način na koji je kritika zamijenjena praksama reprezentiranja, što je započelo u post- teorijskom kontekstu postmodernizma, posebno afirmacijom relacione estetike devedesetih godina prošlog stoljeća. Na kraju se predlaže promjena disciplinarnog fokusa kritike, u smislu njezine konačne, premda zakašnjele prilagodbe konceptu vizualne kulture u širokoj, interdisciplinarnoj komunikacijskoj mreži argumentacijske zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti