Pregled bibliografske jedinice broj: 1066569
Kardinal Stepinac kao element u oblikovanju imidža nacionalnog brenda Hrvatske
Kardinal Stepinac kao element u oblikovanju imidža nacionalnog brenda Hrvatske // Communication Management Review, 05 (2020), 01; 84-103 doi:10.22522/cmr20200156 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 1066569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kardinal Stepinac kao element u oblikovanju imidža nacionalnog brenda Hrvatske
(Cardinal Stepinac as an Important Element in the Shaping of Croatia’s National Brand)
Autori
Trbušić, Davor ; Rimac, Stipan
Izvornik
Communication Management Review (2459-590X) 05
(2020), 01;
84-103
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
brendiranje, Katolička crkva, brend arhitektura Crkve, crkveni podbrendovi, crkvena komunikacija, Alojzije Stepinac
(branding, Catholic Church, brand architecture of the Church, Church sub-brands, Church communication, Alojzije Stepinac)
Sažetak
Nacionalni identitet Hrvatske neodvojiv je od kršćanskog i katoličkog identiteta, koji je kroz 14-stoljetnu povijest srastao s hrvatskim narodom. Mnogi su velikani duha svojim radom i životom zadužili Hrvatsku te tako ostali upamćeni u kolektivnoj memoriji hrvatskoga naroda. Jedan od njih je zasigurno i Alojzije Stepinac, zagrebački nadbiskup i kardinal. Budući da ni pedeset devet godina nakon njegove smrti valorizacija lika i djela kardinala Stepinca ne prestaje izazivati velik interes u hrvatskom javnom prostoru, nameće se sljedeće problemsko pitanje: Je li kardinal Stepinac percipiran kao pozitivan ili negativan element nacionalnog brenda Hrvatske? Stoga ovaj rad, u čijem je središtu istraživanje o predodžbama studentske populacije o kardinalu Stepincu, analizira kakav imidž među ispitanicima uživa taj crkveni velikodostojnik. Rad se bavi i pitanjem treba li Crkva u Hrvatskoj kao stanoviti brend u budućnosti uložiti veće napore pri komuniciranju svojih podbrendova, koji su utkani u izgradnju hrvatskog nacionalnog identiteta. Ključni rezultati istraživanja pokazali su kako većina ispitanika kardinala Stepinca percipira kao pozitivnu povijesnu ličnost koja doprinosi pozitivnoj percepciji nacionalnog brenda Hrvatske. Također, sudionici istraživanja se o kardinalu Stepincu najviše informiraju putem tradicionalnih medija, dok su s druge strane napore Crkve u Hrvatskoj pri komuniciranju svojih brendova u javnosti ocijenili nedovoljnima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti