Pregled bibliografske jedinice broj: 1066563
Participacija djece u školi - od razumijevanja do ishoda
Participacija djece u školi - od razumijevanja do ishoda // Znanstveno-stručni skup "Djetinjstvo i dječja prava"
Varaždin, Hrvatska, 2017. str. 8-8 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1066563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participacija djece u školi - od razumijevanja do
ishoda
(Children's participation in school - from
understanding to outcomes)
Autori
Ćosić, Andrea ; Jeđud Borić Ivana ; Mirosavljević Anja ; Kranželić Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstveno-stručni skup "Djetinjstvo i dječja prava"
/ - , 2017, 8-8
Skup
Znanstveno-stručni skup "Djetinjstvo i dječja prava"
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
participacija ; djeca ; škole ;
(participation ; school ; children ;)
Sažetak
Škole kao odgojno - obrazovne ustanove važno su okruženje za rast i razvoj svakog djeteta. Djeca u školi provode značajan dio svog vremena, kroz učenje, igru i druženje izgrađujući svoju socijalnu mrežu i sebe kao pojedinca te bi upravo škola trebala biti ključno mjesto na kojem uče, promoviraju, ali i ostvaruju svoja prava. Osnovna pretpostavka građanskog odgoja i suvremenog pristupa djeci, o čemu svjedoče brojni EU i hrvatski dokumenti, je upravo ostvarivanje njihovih participativnih prava. U izlaganju će se prikazati rezultati istraživanja provedenih u zagrebačkim školama na temu sudjelovanja djece u školi, tijekom dvije školske godine (2015./2016. i 2016./2017.). Cilj istraživanja bio je ispitati kako djeca razumiju i doživljavaju vlastitu participaciju u školi te temeljem toga ponuditi smjernice o mogućnostima rada s djecom kako bi se prostor njihove participacije povećao. Spomenuta istraživanja doprinose razvoju spoznaja o mogućnostima i načinima participacije učenika u školi iz učeničke perspektive te poticanju novih i širih istraživanja o participaciji djece u sustavu odgoja i obrazovanja. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu šire rasprave o značenju pojma participacije i doživljaja iste u kontekstu škole i učenika. Također je zanimljivo da su Vijeća učenika, kao jedan od oblika propisane participacije djece u školi, promatrana relativno kritički te da učenici u ovaj oblik participacije nemaju povjerenja. Osim navedenih rezultata, samo iskustvo provođenja navedenih istraživanja o participaciji ponudilo je i smjernice za buduća istraživanja navedene teme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Valentina Kranželić
(autor)
Ivana Borić
(autor)
Andrea Ćosić
(autor)
Anja Mirosavljević
(autor)