Pregled bibliografske jedinice broj: 1066544
Tjelesno kažnjavanje djece vrtićke dobi u odnosu na sociodemografske karakteristike roditelja
Tjelesno kažnjavanje djece vrtićke dobi u odnosu na sociodemografske karakteristike roditelja, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesno kažnjavanje djece vrtićke dobi u odnosu na
sociodemografske karakteristike roditelja
(Corporal punishment of preschool children in
relation to the sociodemographic characteristics
of parents)
Autori
Malinar, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
74
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
tjelesno kažnjavanje, roditelji, djeca
(corporal punishment, parents, children)
Sažetak
U praksi se često primjećuje da roditelji i dalje koriste neodgovarajuće odgojne metode među koje se ubraja i tjelesno kažnjavanje. Stoga se u teorijskom dijelu ovog rada analiziraju različiti oblici kažnjavanja djece te se ukazuje na kratkoročne i dugoročne negativne učinke , a osobito na ponašanje, moralnu internalizaciju, mentalno zdravlje djeca, ali i kvalitetu odnosa roditelja i djeteta. Potom se raspravlja o motivima roditelja zbog kojih prakticiraju kažnjavanje te reakcijama djece, a izdvajaju se strah, ljutnja, bijes, tuga, nepravda i slično. Cilj empirijskog istraživanja bio je utvrditi učestalost tjelesnog kažnjavanja te stavove roditelja o tjelesnom kažnjavanju djece vrtićke dobi u odnosu na njihove sociodemografske karakteristike. U istraživanju su sudjelovala 104 roditelja (66 majki i 38 očeva) djece rane i predškolske dobi. Za prikupljanje podataka koristio se Upitnik sociodemografskih karakteristika obitelji, Skala učestalosti korištenja netjelesnog i tjelesnog kažnjavanja i Skala procjene stupnja slaganja o korištenju tjelesnog kažnjavanja. Rezultati pokazuju da je roditeljsko korištenje tjelesnog kažnjavanja u odgoju djece još uvijek prisutno pri čemu stavovi roditelja više utječu na prakticiranje tjelesnog kažnjavanja nego njihove sociodemografske karakteristike. Zaključno se ukazuje na potrebu edukacije roditelja, osobito o negativnim učincima tjelesnog kažnjavanja, a što bi moglo utjecati i na njihove stavove. Suvremenim roditeljima uvelike mogu pomoći i odgojitelji kako bi oni postali pedagoški kompetentni roditelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)