Pregled bibliografske jedinice broj: 1066542
Učestalost zanemarivanja djece rane i predškolske dobi s obzirom na procjenu odgojitelja i studenata predškolskog odgoja
Učestalost zanemarivanja djece rane i predškolske dobi s obzirom na procjenu odgojitelja i studenata predškolskog odgoja, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost zanemarivanja djece rane i predškolske
dobi s obzirom na procjenu odgojitelja i
studenata predškolskog odgoja
(The incidence of child neglect in early childhood
with regard to the assessment of preschool
teachers and students of preschool education)
Autori
Karaula, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
67
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
zanemarivanje, djeca rane i predškolske dobi, odgojitelji, studenti predškolskog odgoja
(neglect, children of early and preschool age, preschool teachers, students of preschool education)
Sažetak
Zanemarivanje djece rašireni je problem koji ima ozbiljne posljedice za sve aspekte dječjeg razvoja. Cilj istraživanja je bio ispitati učestalost zanemarivanja djece rane i predškolske dobi s obzirom na procjenu odgojitelja i studenata predškolskog odgoja. U istraživanju je sudjelovalo 46 odgojitelja i 49 studenta. Za potrebe ovog istraživanja korišteni su slijedeći instrumenti: Upitnik sociodemografskih karakteristika ispitanika (spol, zanimanje), Skala za procjenu učestalosti zanemarivanja djece rane i predškolske dobi te Skala procjene kompetencije odgojitelja i studenata. Utvrđeno je da je zanemarivanje djece rane i predškolske dobi relativno često. Rezultati pokazuju da, unatoč tome što se većina odgojitelja i studenata smatra kompetentnima za rad sa zanemarenom djecom, samo 65, 1% odgojitelja smatra se educiranima o ovom problemu. Utvrđeno je također da je 76, 7% odgojitelja, a 93, 8% studenata spremno prijaviti zanemarivanje djece. S obzirom da je mlađa dob jedan od rizičnih faktora za pojavu zanemarivanja te da su djeca u dobi do tri godine života najviše zanemarivana i najranjivija, u budućnosti bi bilo poželjno posvetiti veću pozornost edukaciji odgojitelja i roditelja te senzibiliziranju javnosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)