Pregled bibliografske jedinice broj: 1066539
Prenatalno zlostavljanje djece i njegove posljedice u školskoj dobi
Prenatalno zlostavljanje djece i njegove posljedice u školskoj dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066539 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prenatalno zlostavljanje djece i njegove posljedice
u školskoj dobi
(Prenatal child abuse and its consequences in school
age)
Autori
Palfi, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2014
Stranica
45
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
prenatalno zlostavljanje, fetalni alkoholni sindrom, ovisnost novorođenčadi, razvoj, školski problemi, smjernice za rad
(prenatal abuse, fetal alcohol syndrome, neonatal addiction, development, school problems, guidelines for work)
Sažetak
Prenatalno zlostavljanje je posebna vrsta zlostavljanja od strane majke prema svom nerođenom djetetu. Uključuje ponašanja kao što su alkoholiziranje, drogiranje, pušenje i neprihvaćanje liječničkih upozorenja tijekom trudnoće. Ovaj oblik zlostavljanja događa se za vrijeme fetalnog razvoja, a posljedice su vidljive nakon rođenja. U školi ova skupina djece ima različite probleme kao što su problemi pažnje, pamćenja, zaostajanja u računanju, kašnjenja u jeziku i govoru, ograničen rječnik, slaba radna organizacija, problemi s učenjem, slaba kontrola impulsa (impulzivnost, hiperaktivnost), loše socijalne vještine i sl. Ključni protektivni čimbenik je rana identifikacija problema kako bi se učenicima pružila pomoć, odnosno mogućnost za napredovanje i uspjeh u školi. Nažalost, ovoj skupini djece se u području obrazovanja ne posvećuje dovoljno pažnje, budući da učitelji i drugi stručnjaci i ne znaju kako odgovoriti na njihove potrebe. Za rad s ovom skupinom djece u literaturi se preporuča koristiti individualizirani pristup, prilagođavati tehnike učenja, a uz to je potrebno i puno strpljenja, suosjećanja, pohvala i razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)