Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066493

Očevidni identitet slike - Supremacija i morfé kod Julija Knifera


Lah, Nataša
Očevidni identitet slike - Supremacija i morfé kod Julija Knifera // Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2017. str. 359-379 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1066493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Očevidni identitet slike - Supremacija i morfé kod Julija Knifera
(The apparent identity of painting: Suprematism and morfé with Julije Knifer)

Autori
Lah, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir - Zagreb : Centar za vizualne studije (CVS), 2017, 359-379

ISBN
978-953-55420-3-2

Skup
Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2015

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Julije Knifer, vizualni jezik, identitet slike, vizualni stilem, supremacija morfema
(Julije Knifer, visual language, identity of painting, visual styleme, supremacy of morphemes)

Sažetak
Pojedinačne slike Julija Knifera, posebno Meandri nastali od 1960.g. dalje, očevidno se i formativno identificiraju kao supremacija morfema, stvarajući dojam osamostaljenja i potpune prevlasti oblikovanja jednog znaka koji se razlikovno određuje samo u odnosu na sebe samoga. Meandriranje se time reprezentira kao stabilna, ujednačena repetitivnost dijakopnog tipa pokazujući neprekinuti tijek ritmizirane „istosti” koja se gdjekad opisuje kao jednoličnost i monotonija. Meandriranje se time usustavljuje kao jedno djelo i samo jedna stilska ili retorička figura konceptualne, strateške i kognitivne hipoikoničnosti, koja neprekinuto indeksira slikarski postupak kao vremenski tijek bez naznačene ishodišne ili točke svršetka. Vremenski tijek u postupku Kniferova meandriranja dokida iluziju razvojnog kontinuiteta ili napredovanja. Na kraju, meandar kao i meandriranje predstavljaju proces dosljedno horizontalnog komponiranja u sustavu koji se definira svakom pojedinačnom slikom i koji svaku pojedinačnu sliku susljedno prekoračuje. Prizorna harmonija i programatska ne-svršenost ostavljaju pojedinačna i djela u cjelini - sasvim otvorenima, identificirajući se očevidnom supremacijom i nedoglednošću oblikovnog tijeka, koji se sastoji od "niza identičnih definicija", samo jedne, vidljive figure - meandra.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Nataša Lah (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lah, Nataša
Očevidni identitet slike - Supremacija i morfé kod Julija Knifera // Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2017. str. 359-379 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lah, N. (2017) Očevidni identitet slike - Supremacija i morfé kod Julija Knifera. U: Purgar, K. (ur.)Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije.
@article{article, author = {Lah, Nata\v{s}a}, editor = {Purgar, K.}, year = {2017}, pages = {359-379}, keywords = {Julije Knifer, vizualni jezik, identitet slike, vizualni stilem, supremacija morfema}, isbn = {978-953-55420-3-2}, title = {O\v{c}evidni identitet slike - Supremacija i morf\'{e} kod Julija Knifera}, keyword = {Julije Knifer, vizualni jezik, identitet slike, vizualni stilem, supremacija morfema}, publisher = {Centar za vizualne studije (CVS)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lah, Nata\v{s}a}, editor = {Purgar, K.}, year = {2017}, pages = {359-379}, keywords = {Julije Knifer, visual language, identity of painting, visual styleme, supremacy of morphemes}, isbn = {978-953-55420-3-2}, title = {The apparent identity of painting: Suprematism and morf\'{e} with Julije Knifer}, keyword = {Julije Knifer, visual language, identity of painting, visual styleme, supremacy of morphemes}, publisher = {Centar za vizualne studije (CVS)}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font