Pregled bibliografske jedinice broj: 1066439
Učinci obiteljskih odnosa na školsko funkcioniranje djece
Učinci obiteljskih odnosa na školsko funkcioniranje djece // Učenici, učitelji i roditelji zajedno na putu uspješnog odgoja i obrazovanja / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2005. str. 55-74 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1066439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci obiteljskih odnosa na školsko funkcioniranje djece
(Effects of family relatiomship on school functioning of children)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učenici, učitelji i roditelji zajedno na putu uspješnog odgoja i obrazovanja
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2005, 55-74
ISBN
953-6134-57-8
Skup
7. škola učitelja: Učenici, učitelji i roditelji zajedno na putu uspješnog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 10.11.2005. - 12.11.2005
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
zanemarivanje, zlostavljanje, odnosi roditelj - dijete, školski uspjeh, školsko ponašanje
(maltreatment children, relationship pearents - children, school achievment, school behavior)
Sažetak
Cil ovog rada je prikazati pvezanost i utjecajnost obiteljskih problem i odnosa, posebice odnosa između roditelja i djece, odnosno roditeljskog prihvaćanja ili odbijanja, te odnosa među roditeljima na neke aspekte školskog funkcioniranja djece: školski uspjeh, odnos prema vršnjacima i nastavnicima i izvršavanje školskih obveza. Djeca koja su prihvaćena od svojih roditelja obično su samopouzdana, znatiželjna, altruistična, samostalna, odgovorna i socijalno kompetentna.To im olakšava školsko funkcioniranje i postizanje boljih školskih rezultata. Za razliku od njih, djeca koja su od svojih roditelja doživjela odbacivanje, bez obzira na to zanemaruju li ih roditelji ili prema njima iskazuju agresivnost, odnosno neprijateljstvo, imaju kratkoročne i dugoročne posljedice i poremećaje socioemocionalnog razvitka, poremećaje ponašanja, kognitivne i psihotjelesne poteškoće. U mnogim istraživanjima potvrđeno je da situacija u kojoj djeca žive utječe na njihovo školsko postignuće, a zanemarivanje i zlostavljanje izdvojeni su kao značajni čimbenici rizika za lošiji školski uspjeh.Djeca koja su odrasla u nasilnim domovima, često oponašajući roditelje pokazuju agresiju i izvan doma, posebice u školi. Rezultati niza istraživanja potvrđuju da su zlostavljana djeca pokazivala agresivno ponašanje. Zanemarivana djeca pokazivala su više povučenosti u odnosu na nezlostavljanu djecu, koja su pokazivala više oblika prosocijalnog ponašanja.Pregledom relevantnih istraživanja i studija može se zaključiti da su zanemarivanje i zlostavljanje djeca i njigovo školsko funkcioniranje snažno povezani te da postoje mogući uzročni putovi koji mogu objasniti tu povezanost. Učitelji imaju ključnu ulogu u prevenciji, prepoznavanju problema i pružanju pomoći.Da bi učitelji udovoljili tim kompleksnim i izazovnim zadaćana, potrebna im je dodatna edukacija, potpora školskih vlasti i društva u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)