Pregled bibliografske jedinice broj: 1066418
Utjecaj individualiziranih programa poticanja senzorne integracije na adaptivne vještine i nepoželjna ponašanja učenika s ASD
Utjecaj individualiziranih programa poticanja senzorne integracije na adaptivne vještine i nepoželjna ponašanja učenika s ASD // Unaprjeđenje kvalitete života djece i mladih, tematski zbornik II dio. / Nikolić, Milena ; Vantić Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za kreativni razvoj djece i mladih, 2018. str. 29-55 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1066418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj individualiziranih programa poticanja
senzorne integracije na adaptivne vještine i
nepoželjna ponašanja učenika s ASD
(The influence of the individualized programs for
Sensory Integration Stimulation on Adaptive
Skills and undesired Behaviors in Pupils with ASD)
Autori
Fulgosi Masnjak, Rea ; Mamić, Dragana ; Vrhovec Pošta, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unaprjeđenje kvalitete života djece i mladih, tematski zbornik II dio.
/ Nikolić, Milena ; Vantić Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za kreativni razvoj djece i mladih, 2018, 29-55
Skup
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
Mjesto i datum
Harkány, Mađarska, 22.06.2018. - 24.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
senzorna integracija ; učenici s PAS ; nepoželjna ponašanja ; kvalitativna analiza
(sensory integration ; pupils with autism spectrum disorders ; undesired behaviors ; qualitative analysis)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio evaluirati efekte individualiziranih programa za poticanje senzorne integracije, koji su izrađeni za desetero učenika s poremećajem iz autističnog spektra iz Centra za autizam u Zagrebu. Procjena je izvršena u dvije vremenske točke, Sustavom za procjenu senzorne integracije, (Viola, 2002. ; translation and adaptation Fulgosi-Masnjak, Osmančević and Lang, 2004). Temeljem rezultata inicijalne procjene izrađeni su individualizirani programi poticanja senzorne integracije, koji su provođeni dva puta tjedno u trajanju od jednog školskog sata, u periodu od veljače do svibnja. Dobiveni podaci su evaluirani kvantitativnom i kvalitativnom analizom. U cilju prikupljanja podataka za kvalitativnu analizu, provedeni su intervjui s edukacijskim rehabilitatorima, koji su iskusni u implementaciji programa poticanja senzorne integracije i praćenju njegovih efekata na adaptivne vještine učenika s PAS. Oni su dali svoja mišljenja o utjecaju primijenjenih programa poticanja na razumijevanje povezanosti između senzorne integracije i smanjenja nepoželjnih ponašanja učenika s autizmom. U kvantitativnoj analizi dobivene su statistički značajne razlike između inicijalnih i finalnih rezultata, čime je potvrđena uspješnost primijenjenih individualiziranih programa poticanja senzorne integracije kod učenika s PAS.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb