Pregled bibliografske jedinice broj: 1066413
Stavovi osnovnoškolskih učitelja srednjebosanskog kantona prema edukacijskoj inkluziji učenika s teškoćama
Stavovi osnovnoškolskih učitelja srednjebosanskog kantona prema edukacijskoj inkluziji učenika s teškoćama // Unaprjeđenje kvalitete života djece i mladih, tematski zbornik II dio. / Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena ; (ur.).
Tuzla: Udruženje za kreativni razvoj djece i mladih, 2015. str. 274-286 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1066413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi osnovnoškolskih učitelja srednjebosanskog
kantona prema edukacijskoj inkluziji učenika s
teškoćama
(Primary school teachers' attitudes toward
educational inclusion of pupils with difficulties
in Central Bosnia Canton.)
Autori
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Barnjak, Andrea ; Masnjak, Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unaprjeđenje kvalitete života djece i mladih, tematski zbornik II dio.
/ Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena ; - Tuzla : Udruženje za kreativni razvoj djece i mladih, 2015, 274-286
Skup
VI međunarodno-stručna konferencija "Unapređenje života djece i mladih"
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 19.06.2015. - 21.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija ; djeca s teškoćama ; stavovi
(inclusion ; pupils with disabilities ; attitudes)
Sažetak
Školska inkluzija je trajni proces uvažavanja različitosti svakog učenika i njegovih potreba, to je filozofija koja podržava jednakost prava i mogućnosti, bez stvaranja razlika. U inkluzivnoj školi se svaki učenik poštuje i prihvaća kao ljudsko biće. Ciljevi 1. Ispitati postoji li razlika u stavovima učitelja nižih razreda redovitih osnovnih škola prema edukacijskoj inkluziji, ovisno o planu i programu po kojem rade te osnovne škole ; 2. Ispitati emocionalnu komponentu stavova prema edukacijskoj inkluziji. Hipoteze H1 Stavovi učitelja nižih razreda osnovnih škola srednjobosanskog kantona prema edukacijskoj inkluziji učenika s teškoćama, koji rade po hrvatskom planu i programu neće se razlikovati statistički značajno od stavova učitelja nižih razreda osnovnih škola srednjobosanskog kantona koji rade po bosanskom planu i programu. H2 Emocionalna komponenta stavova prema edukacijskoj inkluziji neće se statistički zanačajno razlikovati, ovisno o obrazovnom planu i programu redovnih osnovnih škola. Sudionici 527 učitelja nižih razreda osnovne škole, oba spola iz Srednjobosanskog kantona. Istraživanjem su obuhvaćeni: Gornji Vakuf – Uskoplje, Bugojno, Donji Vakuf, Jajce, Travnik, Novi Travnik, Vitez, Busovača, Kiseljak, Kreševo, Fojnica. Mjerni instrumenti Skala za ispitivanje stavova prema edukacijskoj inkluziji (Likertovog tipa), Osgoodov semantički diferencijal za ispitivanje emocionalne komponente stavova. Oba su mjerna instrumenta konstruirana za potrebe ovog istraživanja. Istraživanje je bilo dragovoljno, provedeno je anonimno i individualno je bilo dogovoreno sa svakom školom.. Rezultati Rezultati su potvrdili polazne hipoteze, jer nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima prema edukacijskoj inkluziji i njihovoj emocionalnoj komponenti kod učitelja nižih razreda osnovnih škola koje rade po hrvatskom planu i programu i učitelja koji rade po bosanskom planu i programu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb