Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1066408

Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha


Degač, Jelena
Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1066408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha
(Reading comprehension in students with hearing impairment)

Autori
Degač, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.09

Godina
2014

Stranica
48

Mentor
Pribanić, Ljubica

Ključne riječi
oštećenje sluha, čitanje, razumijevanje čitanja, zaključivanje
(hearing loss, reading, reading comprehension, inference making)

Sažetak
Poznato je da su posljedice koje oštećenje sluha ima na jezični razvoj djeteta značajne, pa se tako i u čitanju učenici s oštećenjem sluha susreću s velikim preprekama. Ovim se istraživanjem željelo ispitati razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha kroz analizu pogrešaka na zadacima razumijevanja čitanja kako bi se utvrdilo što je ono što tim učenicima zadaje najviše teškoća kod takvih zadataka. Također, željelo se ispitati postoji li razlika u vremenu rješavanja zadataka između mlađih (osnovna škola) i starijih (srednja škola) učenika, zatim postoji li razlika u rješavanju pitanja s obzirom na njihovu kategoriju (direktna i indirektna) te postoji li razlika između učenika iz redovnih škola i posebnih s obzirom na kategoriju pitanja i ukupnu riješenost zadataka. Učenici, njih ukupno 53, ispitani su zadacima za razumijevanje čitanja koji se sastoje od 20 kratkih priča uz koje stoje pitanja s ponuđenim odgovorima. Rezultati su pokazali da učenici imaju teškoća s negacijom, nepoznatim riječima i duljim tekstovima. Ne postoje statistički značajne razlike između mlađih i starijih sudionika u odnosu na brzinu rješavanja, sveukupnu točnost, a ni točnost rješavanja pojedine kategorije pitanja. Ne postoje statistički značajne razlike između učenika iz posebnih i redovnih škola u odnosu na brzinu rješavanja zadataka, ali su razlike značajne u odnosu na sveukupnu točnost u rješavanju zadataka, kao i točnost rješavanja pojedine kategorije pitanja, u korist učenika iz redovnih škola. Značajne razlike postoje i u točnosti rješavanja u odnosu na kategoriju pitanja te su učenici bili uspješniji u rješavanju direktnih pitanja. Može se zaključiti da je sveukupno razumijevanje čitanja učenika s oštećenjem sluha slabo, posebno kad se zahtijeva zaključivanje, i da je potrebno odmalena razvijati određene strategije koje bi pridonijele višoj razini razumijevanja čitanja u gluhih i nagluhih osoba. Također, pretpostavlja se da učenici u posebnim školama nemaju dovoljno dobre uvjete i dovoljno poticaja za napredak u vještinama pismenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljubica Pribanić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Degač, Jelena
Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet, Zagreb
Degač, J. (2014) 'Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dega\v{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {48}, keywords = {o\v{s}te\'{c}enje sluha, \v{c}itanje, razumijevanje \v{c}itanja, zaklju\v{c}ivanje}, title = {Razumijevanje \v{c}itanja u u\v{c}enika s o\v{s}te\'{c}enjem sluha}, keyword = {o\v{s}te\'{c}enje sluha, \v{c}itanje, razumijevanje \v{c}itanja, zaklju\v{c}ivanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dega\v{c}, Jelena}, year = {2014}, pages = {48}, keywords = {hearing loss, reading, reading comprehension, inference making}, title = {Reading comprehension in students with hearing impairment}, keyword = {hearing loss, reading, reading comprehension, inference making}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font