Pregled bibliografske jedinice broj: 1066408
Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha
Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha
(Reading comprehension in students with hearing
impairment)
Autori
Degač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2014
Stranica
48
Mentor
Pribanić, Ljubica
Ključne riječi
oštećenje sluha, čitanje, razumijevanje čitanja, zaključivanje
(hearing loss, reading, reading comprehension, inference making)
Sažetak
Poznato je da su posljedice koje oštećenje sluha ima na jezični razvoj djeteta značajne, pa se tako i u čitanju učenici s oštećenjem sluha susreću s velikim preprekama. Ovim se istraživanjem željelo ispitati razumijevanje čitanja u učenika s oštećenjem sluha kroz analizu pogrešaka na zadacima razumijevanja čitanja kako bi se utvrdilo što je ono što tim učenicima zadaje najviše teškoća kod takvih zadataka. Također, željelo se ispitati postoji li razlika u vremenu rješavanja zadataka između mlađih (osnovna škola) i starijih (srednja škola) učenika, zatim postoji li razlika u rješavanju pitanja s obzirom na njihovu kategoriju (direktna i indirektna) te postoji li razlika između učenika iz redovnih škola i posebnih s obzirom na kategoriju pitanja i ukupnu riješenost zadataka. Učenici, njih ukupno 53, ispitani su zadacima za razumijevanje čitanja koji se sastoje od 20 kratkih priča uz koje stoje pitanja s ponuđenim odgovorima. Rezultati su pokazali da učenici imaju teškoća s negacijom, nepoznatim riječima i duljim tekstovima. Ne postoje statistički značajne razlike između mlađih i starijih sudionika u odnosu na brzinu rješavanja, sveukupnu točnost, a ni točnost rješavanja pojedine kategorije pitanja. Ne postoje statistički značajne razlike između učenika iz posebnih i redovnih škola u odnosu na brzinu rješavanja zadataka, ali su razlike značajne u odnosu na sveukupnu točnost u rješavanju zadataka, kao i točnost rješavanja pojedine kategorije pitanja, u korist učenika iz redovnih škola. Značajne razlike postoje i u točnosti rješavanja u odnosu na kategoriju pitanja te su učenici bili uspješniji u rješavanju direktnih pitanja. Može se zaključiti da je sveukupno razumijevanje čitanja učenika s oštećenjem sluha slabo, posebno kad se zahtijeva zaključivanje, i da je potrebno odmalena razvijati određene strategije koje bi pridonijele višoj razini razumijevanja čitanja u gluhih i nagluhih osoba. Također, pretpostavlja se da učenici u posebnim školama nemaju dovoljno dobre uvjete i dovoljno poticaja za napredak u vještinama pismenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljubica Pribanić
(mentor)