Pregled bibliografske jedinice broj: 1066399
Receptivni rječnik i razumijevanje gramatike kod učenika s kohlearnim implantatom
Receptivni rječnik i razumijevanje gramatike kod učenika s kohlearnim implantatom, 2018., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1066399 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Receptivni rječnik i razumijevanje gramatike kod
učenika s kohlearnim implantatom
(Receptive vocabulary and grammar comprehension in
students with cochlear implants)
Autori
Mrvica, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijaki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.09
Godina
2018
Stranica
48
Mentor
Pribanić, Ljubica ; Hrastinski Iva
Ključne riječi
oštećenje sluha, kohlearni implantat, rječnik, morfosintaksa, kronološka dob, slušna dob
(hearing loss, cochlear implant, vocabulary, morphosyntax, chronological age, listening age)
Sažetak
Oštećenje sluha ubraja se u jedno od najčešćih prirođenih oštećenja, a s napretkom tehnologije, kohlearna implantacija dobija sve više zamaha. Razvoj i razina jezične kompetencije kod djece i učenika s kohlearnim implantatom nisu se mnogo istraživali na hrvatskom govornom području. Ovim se radom stječe uvid u neka jezična znanja učenika osnovnoškolske dobi, koji su implantirani do pete godine života. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi kakve rezultate na testovima receptivnog rječnika i razumijevanja gramatike oni postižu te utječe li duljina korištenja implantata na te rezultate. Isto tako, željela se ispitati povezanost rječničkog znanja s razinom razumijevanja gramatičkih struktura. Istraživanjem je obuhvaćeno šestero djece, najmlađi ispitanik završio je drugi razred osnovne škole, dok je najstariji ispitanik završio sedmi razred osnovne škole. Učenici su ispitani Peabody slikovnim testom rječnika - (PPVT-III HR) te testom razumijevanja gramatike – (TROG-2:HR). Ispitanici su postigli ispodprosječne rezultate na varijabli opsega rječnika s obzirom na kronološku dob i prosječne rezultate na varijabli opsega rječnika s obzirom na slušnu dob te ispodprosječne rezultate na varijabli razumijevanja gramatike s obzirom i na kronološku i na slušnu dob. Povezanost rječničkog znanja s razinom razumijevanja gramatičkih struktura nije utvrđena. Dobiveni rezultati pokazuju kako ova skupina ispitanika, s obzirom na postavljene norme, zaostaje za čujućim vršnjacima, odnosno, ne postiže rezultate u govornoj percepciji i produkciji te razvoju jezika koji se očekuju s obzirom na njihovu kronološku i slušnu dob.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb